Gå til innhold

Dere som ikke går på prevensjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt repetisjon..Når ca er de sikre periodene?

Har regelmessig mens..Når ca er eggløsning?

Har ikke hatt sex med mannen min på flere måneder, nå pga at jeg ikke går på prevensjon. Tenkte å sette inn kobberspiral, da jeg ikke kan ha hormonpreparater, men får aldri fingeren ut..Vet ikke om jeg er klar for det heller..Merker jeg gruer meg:(

Men heller ikke klar for baby..Jenta vår er 15 måneder, og vi ønsker å vente en god stund..

Men så er jeg så redd for at jeg skal bli gravid uten å vite om det..Lever jo til tider en livsstil som ikke passer bra sammen med graviditet, bla alkohol og røyk..Av og til tar jeg også en innsovningstabelett for å få sove..Hvor lenge har det funket med "sikre perioder" for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikre peridoer kommer an på hvor lang syklusen din er.

men du bør unngå sex ca 2 uker før mens og da i mer eller mindre en uke for å være sikker.

Eller bruke kondom.., pessar ol...

Skrevet

Syklusen min er på 24-26 dager..

Inneholder ikke pessar hormoner? Litt grønn på det området der, da jeg har gått på p-piller i alle år :)

Skrevet

De fleste har eggeløsning ca 14 dager før første dag i menstruasjonen og egget lever i ca 24 timer før det dør.

En sædcelle kan leve inne i deg i opptil en uke i påvente av et egg, så du bør ikke ha ubeskyttet sex uka før eggeløsning og ikke i døgnet etter eggeløsning.

Du er derfor mest sikker i uka før mensen starter, da er egget dødt og det er lenge til neste egg.

MEN, husk at en orgasme hos deg kan trigge kroppen til å slippe et ekstra egg, og da vil sædcellene ligge der å vente. Du kan heller aldri være helt sikker på hvilken dag egget slippes, det kan variere litt fra måned til måned.

Hos meg fungerte ikke "sikre perioder" metoden i det hele tatt, og det enda mannen i tillegg hoppet av i svingen. Ble 21 mnd mellom barna mine ;)

Skrevet

Neida pessar har sæddrepende krem og ikke noe hormoner men tror det er litt vrient å få satt på plass og mer omstendelig enn kondom.

men jeg vet ikke

Skrevet

De sikre periodene er den tiden du ikke har sex med en fertil person av annet kjønn.

Eggløsning er hos gjennomsnittskvinnen med 28-dagerssyklus ca 14-16 dager før første mensdag, men kan variere vilt og gjøre tidsmessige sprang fra syklus til syklus.

Er du redd for å bli gravid og dessuten seksuelt aktiv, så bruk da for pokker prevensjon.

Skrevet

Jupp, jeg lot være å ta angrepille da kondomet sprakk for jeg trodde jeg var i en sikker periode (det var lang til nærmeste apotek ettersom det var helg) ... men da kom selvfølgelig eggeløsning mye tidligere enn til vanlig. Ikke at det gjorde så mye for oss, bare kjip timing. Er du virkelig er redd for å bli gravid bør du bruke prevensjon!

Skrevet

Jeg ble gravid uten utløsning og uten ett skikkelig samleie.

Han var bare innom og sa hei ett par ganger så da var det nok meningen tenker jeg. Men man vet aldri helt sikkert!

Hvis jeg var dere så ville jeg ha gått på kondomeriet e.l å funnet en kondomtype som passet dere. Dette er noe jeg har veldig peiling på og de finnes i kortere,lengre,bredere,tynnere og tykkere varianter for økt følsomhet og riktig passform.

F.eks kortere og smalere

kortere og bredere

smal og lang

smalt eller tykt penishode

tykk og lang

Tykk,lang og tynn kondom

tykk,lang og tykkere kondom osv osv

Listen er lang...Veldig lang. De finnes også med og uten riller,nupper,med utholdenhetsglidemiddel i forskjellige størrelse o.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...