Gå til innhold

Hva med flyreise uke 11?? kan noen svare meg:-)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg og sambo bestillte en tur til praha på fire dager for lenge siden. Den er nå om noen dager.... Jeg er så usikker om jeg tørr og reise...

Jeg har prøvd å bli gravid i nesten åtte år og har nå hatt noen blødninger men alt bra på UL så langt heldigvis. Er redd for å utsette babyen for fare......

Hadde vært godt å reist bort siden jeg bare jobber 50% nå og sitter mye hjemme og engster meg.

Hva tenker dere? Kan det være skadelig å reise?

Takker for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du er gravid! Gratulerer!

Jeg skal selv reise med fly i uke 11 (bare til Bergen riktignok). Har ikke hørt at dette er skadelig så tidlig, men det er jo en (liten) påkjenning på kroppen. Hvis jeg var deg ville jeg hørt med fastlegen.

Ellers er det et godt tips å være ekstra forsiktig med maten i utlandet. (Det vet du sikkert allerede) Unngå alt det vanlige (upasteuriserte oster osv) og dessuten være ekstra forsiktig med ukokte grønnsaker eller annen mat som kan ha jord på seg. De har mye mer toxoplasma på kontinentet enn vi har, iallefall. Håper du kommer deg på en vellykket ferie og at alt går bra, men snakk med legen du!

Klem

Skrevet

Jeg ar å reiste i uke6 og skal reise nå igjen i uke 13. Legen sa det ikke var noe problem! Er mot slutten at det ikke er noe særlig.

Skrevet

Det er ingen fare med å fly så tidlig.... Spurte selv legen i dag, for skal fly i uke 12. Det er ikke flyreisen som er skadelig på fosteret, er viss du får i deg noe mat som inneholder bakterien, samt annen mat som er gammel o.l..... Eneste som var greit å ha viss du skal fly i flere timer, var støttestrømper, fordi du sitter så lenge i samme stilling....

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg reiste til Krakow i uke 10/11 i min forige graviditet, og det gikk fin-fint. Bare pass på hva du spiser, men selve flyreisen er det ingenting å bekymre seg for. God tur! :-)

Skrevet

Halloen :-)

Ikke for og skremme, men hvorfor blir gravide flyvertinner satt på bakken f.o.m uke 10? Kan noen svare på det

Klem :)

Skrevet

Det kan jeg svare på for jeg er flyvertinne:)

Det er fordi vi har en veldig stressende hverdag,mye tunge løft også er det ikke akkurat kjempe bra å løpe rundt i kabinen med stor mage.

Fly kan du trygt gjøre hele svangerskapet ditt så lenge du passer på å bevege på deg og drikke nok vann:-)

Skrevet

kjenner også ei som er flyvertinne, og hun ble satt på bakken fra hun fant ut at hun var garvid. men det er jo fordi det er snakk om mange reiser til dagen, hun var oppe i ti turer hver dag, i tilegg til mye stress og tunge løft. å ta en flytur eller to er ikke skadelig, men tror ikke man får lov å fly etter uke 34?

Skrevet

Takk for svar alle sammen:-) gjør meg litt tryggere å høre med dere også. Har fått litt blødninger igjen i natt så skal inn til lege og høre. Håper alt er bra og at vi kommer oss bort litt.

Takk:-)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det ikke er noen fare å ut å reise..Skal selv til Hellas i mai, er da i uke 13...

God tur og kos deg masse:)

Skrevet

Ingen fare å reise med fly, så ha en kjempefin tur!!

Det er fra uke 36 du ikke får fly.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...