Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

I dag er jeg vel 17+2 men er fortsatt like trott... Paa saanne dager som i dag faar jeg ikke gjort noen verdens ting - det er saa frustrerende! Hjernen fungerer liksom ikke! Jeg studerer til Master og har selvfolgelig massevis av arbeid som ligger og venter paa aa bli gjort, men har rett og slett ikke nokk energi!

Forrige gang ga denne trettheten seg ganske tidlig, rundt 13 uker tror jeg? Er det mange av dere som har det saann? Kanskje det er et tegn paa jern mangel - men jeg tar da et bra merke jern tilskudd..?

Noen som har raad om hva man kan gjore for aa faa litt fart paa seg selv?? Er litt smaastressa med deadline 11 mai og et HAV av arbeid forran meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitt veldig, og sliter fortsatt med tretthet.. veeeldig slitsomt da man ikke får gjort noen verdens ting. Alt av husarbeide blir satt til side...og man går bare å venter på at man skal våkne litt igjen. Har desverre ingen gode råd til hva du kan gjøre for å få fart på deg selv. Kanskje ta en liten hvil midt på dagen der du prøver å få sove litt? Jeg er sånn at jeg ikke får sove på dagtid..men å legge seg ned og lukke øynene hjelper litt det å. :)

Skrevet

er forresten i uke 16 nå.

Skrevet

Jeg er 21 uker på vei og fortsatt like trøtt, sliter seriøst med å ikke falle helt sammen på slutten av arbeidsdagen og merker jeg nesten gruer meg til å hente de to minste i barnehagen etterpå for å tilbringe ettermiddagen med ungene. Orker liksom ikke, er helt tappet for energi. Legen har tatt alle mulige blodprøver av meg, men alt er flott, så er bare hormonelt trøtt sikkert. Nytt for meg, var ikke slik med de andre, men er jente denne gangen, så kanskje det har noe å si? Hørt man gjerne blir trøttere da.

Har desverre ingen råd egentlig, jeg personlig vurderer å be om en gradert sykemelding etterhvert for nå orker jeg snart ikke mer, har jo null energi igjen til barna mine heller slik det er nå :-(

Skrevet

uff ja jeg er 17+0, hadde vel en ukes tid etter jeg kom over i 2.tri hvor alt var toppers.. men så kom trøttheten tilbake.. fungerer ikke hvis ikke jeg får meg en lur iløpet av dagen... er jo så tungvint! det var ikke slik i det heletatt med min sønn, sukk...

Skrevet

Jeg er 17+ 1 i dag og har det akkurat på samme måte. Venter også nummer 2, og det er vel vanlig at man er trøttere når man venter nummer 2 enn 1 etter hva jeg vet.

Skal til legen over påske, og har det ikke gitt seg litt da så tror jeg jeg ber om gradert sykemelding. Jeg makter jo rett og slett ikke å fungere. Bruker opp det lille jeg har av krefter på jobben, og det virker helt meningsløst at det skal være sånn. Alle tester jeg har tatt er helt fine, har ingen mangler av noe slag.

Dessverre ingen tips, men vi får håpe at vi går mot lysere tider kan hjelpe :) Føler med dere alle sammen!

Skrevet

Ja jeg var trett og kvalm i 1 tri og ble bedre en liten stund. Fortsatt trett men ikke kvalm. Nå er jeg 15 + 1 og kjempe trett igjen og plaget med hodepine... Prøvde meg på jobb i forrige uke men måtte gi tapt. Har en jobb der jeg må være på jobb hele dagen og hele uken. Klar i hodet og ikke sliten allerede etter halve dagen...Jobber som vikar (fast ansatt, men mye reising).

Gleder meg til å våkne :)

Skrevet

Jeg har et råd: Sov, legg deg på sofaen, ta vare på deg selv.

Jeg har det litt på samme måte, og for meg har det vært vikitg å innse at sånn er det. Av og til hjelper det å komme seg ut, gjøre noe hyggelig.

Kanskje du kan jobbe et par timer med oppgaven, så få deg en velfortjent sovepause! Hehe, ikke lett det der, men lykke til i alle fall. Jeg har tro på at du klarer deadlinen 11,mai!

Skrevet

Takk for svar, jenter!

Uffamaei for noen trottinger vi er! Det er ikke saa lett med aa faa andre til aa forstaa helt heller; jeg har heldigvis en ganske forstaaelsesfull mann, men hovedlaereren paa universitetet har lite sympati... Hun har ikke barn selv og synes vel det er vanskelig aa forstaa at en baby i magen skal gjore saa stor forskjell paa insatsen min? Saa mye sovn jeg faar saa burde jeg jo vaere super-opplagt liksom! Jeg kan vel forestille meg at arbeidsgivere kan ta den samme tonen, desverre...

Og jeg har veldig sympati for dette med aa vaere supermamma for de andre barna vaare; glad, positiv, oppfinnsom og ernergisk...?? I wish!

Jeg leste i gaar kveld at naar man foler seg slik (slapp, trott etc) foler man ofte et behov for aa spise karbohydrater, mer enn hva vi egentlig trenger, som kan fore til at man foler seg enda mer trott og slapp! Man faar paa en maate en overdose og kroppen klarer ikke aa forbrenne alt - istedet blir de lagret og desverre omgjort til fett... Det sto at det kan hjelpe litt med aa gi kroppen mer proteiner (som ogsaa er kjempebra for utviklingen av babyen) og kutte betraktelig ned paa karbohydratene. Jeg vet med meg selv at jeg har lett for aa ty til brod, pasta, sukker holdige ting (sjokolade, godteri) etc men naa blir det kylling/skinke salater og kjott med gronnsaker paa meg...

Det virker jo ganske logisk, men tviler paa at det er en mirakel kur akkurat; det meste er nokk hormoner. Men om det hjelper litt er det jo bedre enn ingenting!

Lykke til med soking om sykemelding etc! Haaper vi alle vaakner snart! :-)

Skrevet

...jeg burde vel legg til MED MAATE da. Vi har jo behov for karbohydrater ogsaa selvfolgelig! Men saakalte 'complex carbohydrates' og ikke 'processed carbohydrates' - mao i sin naturlige form.

Skrevet

jeg er bare 13 uker på vei,men kronisk trøtt... jeg klarer heller ike å få gjort det jeg skal og er student..Men mitt råd er å hvile når du føler kroppen sier det..drikke mye væske..frisk frukt ..gå en tur i frisk luft i 10 min..osv:) Jeg klarer maks å være oppe til halv ti på knelden..så sovner jeg..hehehhe...

Skrevet

jeg er i uke 26... er også fremdeles minst like trøtt.. er helt forferdelig tom for krefter. har en datter på 5 år som skal følges i bhg hver dag.. bare så vidt jeg årker det.

jeg har prøvd det å legge meg ned på sofaen å sove litt når jeg kjenner meg trøtt.har ikke hjulpet noen ting. blir bare enda mere tom for krefter når jeg da våkner opp igjen..akkurat som om jeg våkner opp, men kroppen fremdeles sover enda.. ;/ hihi..off.. mn til tider så må jeg jo bare sove.. for har rett og slett ikke krefter til å holde meg våken..

jeg har ikke jernmangel. og alt på meg er normalt... ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...