Mamman til gullet og klumpen Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Hvis man føder feks 1 uke før termindato, hva skjer da med permisjonen? Blir den forkortet med en uke? Med eldstemann mistet jeg nemlig de 3 ukene man må gå ut i perm før fødsel. Jeg fikk brev fra NAV som skrev at jeg mistet de 3 første ukene fordi barnet var født før termin. Jeg forstår det slik at det skjedde fordi de første 3 ukene er for at mor skal hvile ut før fødsel, mens jeg fødte jo før denne tiden og hadde derfor ikke behovet for å hvile ut. Hahaha? Altså, den totale permisjononstiden ble kuttet med 3 uker. Men nå lurer jeg på om det samme skjer dersom man føder før termin, men i de 3 ukene med perm før fødsel?
Guttemamma75 Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Den samme regelen gjelder fortsatt, føder du før termin mister du de resterende ukene av de 3ukene før fødsel og går rett på de 51 eller 41 ukene etter fødsel..
2009baby!!!! Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Så urettferdige regler! Nå håper jeg nesten jeg ikke føder mye før termin, man mister jo permisjonsuker hjemme som man har innstilt seg på...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har også forstått at man mister de dagene hvis man føder før termin ja... Er ikke noe særlig artig synes jeg.... Så her går jeg da, og krysser fingrene for at ingenting skjer før terminen. Vi har nemlig fått ordnet oss akkurat med permisjon og ferie slik at lillegutt ikke trenger barnehageplass før i august.... Hold deg inne til 29 april lille venn!! Satser på et mai-barn her i huset vi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå