Gå til innhold

12 uker og sprellende ultralyd :)


Håp om oktober

Anbefalte innlegg

Endelig 12 uker! Var på ultralyd i dag og alt så fint ut :)

 

Jippi! 5,8 cm liten sprellende baby :)

 

Er så utrolig lettet siden jeg har mistet to ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer:-) Skrev til deg på 1. trimester, mente du skulle på ul i dag:-) Så bra, er det ikke deilig at alt er som det skal. Endelig over i 2.trimester!!!! Jeg var på ul i går, og ble målt til uke 13, den var 7 cm!! Men jeg holder meg til mens terminen til vi har vært på den ordinære ul i uke 18. Jeg sier bare jippi!!!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like måte! Fantastisk!!! Så utrolig herlig å bli satt frem så mye da! Var veldig deilig å bli satt frem 3 dager også :) Holder meg også til menstermin frem til UL i uke 18. De vokser vel ikke helt likt kan jeg tenke meg. Jeg har fått ordinær UL 11.mai, hva med deg?

 

2.trimester høres fremdeles ut som et fremmedord, har ikke helt gått opp for meg enda, tror jeg.. men må vel kanskje kunne tro på dette nå?

 

Jeg er også fortsatt kvalm. Har blitt forkjølet i tillegg og har oppdaget at kvalmen ikke blir bedre av det..men det betyr ingenting så lenge alt er fint med babyen :)

 

Jippi!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Ja det er utrolig deilig og være over 12. uke. Litt uvirkelig som du sier. Men jeg også begynner å tro på at det blir baby denne gangen:-) Jeg har ikke fått dato på ul enda, men hun jeg var hos på tirsdag sa de ble i kalenderuke 18. Så, i månedskifte april/mai tenker jeg. Gleder meg til den:-) Jeg vil veldig gjerne vite hva det er som gjemmer seg der inne denne gangen, håper de kan se det.

 

Formen er litt bedre i dag, skal våge meg ut en tur. Jeg trenger litt nye klær, t-skjortene krabber oppover, av en eller annen grunn...ler. Kjedelig å bli forkjølet i tillegg da! Jeg har mer enn nok med å kaste opp:-/ Lurer på når det skal gi seg.

 

Vel, ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

 

ser at vi har termin ca samtidig. Dette er spennende!!

 

Håp om oktober: ser du har mistet 2 ganger før, tvi tvi denne gangen, er deilig å være over i 2.trimester hvertfall, føles liksom litt tryggere.

 

Jeg har selv ei jente født i juni 08, og har termin igjen 8oktober. Gleder oss veldig. Var på ul for 1 uke siden. Da ble babyen målt til 11+0 og 11+2 så går for den midt mellom. Så nå er jeg 12+2, og det føler veldig bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ja, vi vil også vite kjønn på den ordinære ultralyden. Det var for tidlig å se nå, selv om kjæresten min insisterer på at han så en guttetiss, men tror det var snarere ønsketenking ;) Jeg syns det så temmelig tomt ut mellom beina.. Er dessuten overbevist om at det er ei jente der inne, så det blir spennende å se :) Har du barn fra før Sunshine? Vi har ikke det.

 

Jeg begynner også å bli feit, hehe, har gått med mammabukser i et par uker allerede! Takler ikke press på magen og har fått mage utrolig raskt :) Skulle tro jeg var mye lengre på vei enn jeg er, hihi.. men jeg syns egentlig bare det er koselig :)

 

Så hyggelig at vi har termin omtrent samtidig Kajfla, det blir spennende! Får to tette du da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Så flott at det går så fint med deg og din lille der inne i magen!

 

Jeg var også på 12 ukers ultralyd nå nettopp (to dager siden), og fikk se en bitteliten baby som spratt omkring så aktiv som bare det! Og fikk med noen bilder. Det var så UTROLIG deilig å se at det stod fint til! I dag var jeg hos legen og hørte hjertelyden også :-).

 

Det er også deilig å være over i 2. tri. Ser at det er ganske få innlegg der som går på å miste f.eks. Bare det i seg selv er jo ganske betryggende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

Jeg har bare et spørsmål til dere som har vært på ul rundt uke 12. Er denne utvendig eller innvendig? Jeg har fått henvisning til ul på sykehuset i uke 12 (er i uke 10 nå), og lurer å på hvordan ul det blir. Hører så mye forskjellig.

Har dere tatt ul på ykehuset eller privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innvendig UL og tok det privat. Legen sa alt så bra ut og at det nå er 98% sjangs for at det går bra. Det kan jeg leve med! ;) Når jeg fikk beskjeden, begynte vi å fortelle det. Så deilig det var etter å nesten ha isolert seg lenge. Nå er det masse kafebesøk og skravling ;)

Jeg har begynt å bli svimmel, men er ikke kvalm lenger. Skal ha ordinær UL 4.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men da går det hvertfall an å ta utvendig ul og allikevel se om alt står bra til. Får sikkert det hvis jeg ønsker det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:-)

 

Håp om oktober: Ja, jeg har en gutt på 10 fra før, og ei stedatter på 7. Men føler at det er så lenge siden sist gang at det nesten er som å begynne på nytt igjen.Selv om jeg selvfølgelig husker fødselen og det der.... Tøffe greier, men så verdt det når den er over;-) Syns vel nesten det første året var det mest slitsomme, fødselen er tøff, men varer bare en dag som regel. Men det å ikke få sove en hel natt på maaaange måneder, det var en overgang...ler. Men nå vet jeg jo hva jeg går til, litt i alle fall. Og jeg gleder meg:-) Det blir stort å bli mamma igjen, og det er to her som gleder seg stort, spesielt han som skal bli storebror for baby for første gang! De har jo også "mistet" to ganger nå siden jeg var så langt på vei at vi hadde rukket å fortelle dem det begge gangene, så de er like glade som oss for at det ser ut til å gå bra denne gangen.Nei, nå må jeg ha litt mat, det er en god følelse, ikke alle dager det smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg vært på utralyden og den var utvendig. Var så deilig å se at det var liv "der inne". :) Så da venter vi bare på en time på Ulevåll slik at vi kan utelukke ryggmargsbrokk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei,

 

Er 13 uker og hadde ultralyd paa onsdag. Den lille var skikkelig aktiv i magen. Synes det var skikkelig stas aa se babyen! Mye lettere aa vaere syk hele tiden naar jeg har et bilde aa se paa ogsaa! De sjekket for Down's ved aa maale nakken og ta blodprove. Venter paa resultat, men teknikeren sa at alt saa bra ut.

 

Sporsmaal: naar sjekker de for ryggmargsbrokk i Norge? Hvilken uke?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...