Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 ....vært på lunsj buffet med noen veninner, og aldri har jeg sett eller spist så mye god mat. Herregud jeg har spist så jeg er helt ødelagt. Det var sånn at vi betalte en sum også spiste vi så mye vi ville av koldtbord, varmmat, dessert, kaffe og kaker. Jeg er gravid (23 uker) og magen har eksplodert i dag ;-) Har aldri før opplevd å måtte åpne buksene eller løsne på beltet, men i dag vokste faktisk magen min mens jeg satt der og spiste med begge hender. Nesten som om noen blåste opp en ballong. Det var rett og slett vanskelig å reise seg etterpå, og buksa ble alt for trang. Jeg er nesten bare fascinert, og veldig glad for at dette ikke er dagligkost... Vi har rett og slett sittet i 3 timer og spist og spist og spist og spist! Jeg har spist kylling, potetsalat, waldorfsalat, elgkarbonader, indrefilet, fisk, salat, gryte, ris og grønnsaker, spekemat, pastasalater, karamellpudding, sjokoladepudding og vaniljesaus, sjokoladekake, ostekake, eplekake og is og kaffe.... Selvfølgelig bare en liten smak av hver, men HJELP allikevel så vanvittig mye mat! jeg må ha lagt på meg minst fem kilo på disse timene, slik føles et i allefall... he he. Nå har jeg inntatt sofaen, og her blir jeg liggende resten av dagen kjenner jeg. Har rett og slett forspist meg kraftig! Blir nok ikke mer på meg denne uka........ takk for maten!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Hjelpes! Det er mer enn hva jeg spiser på èn uke :-o Håper maten falt i smak.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Av ren nysgjerrighet måtte jeg bare gå på vekta. Jeg veide meg i går og da vist vekta 67 kilo og nå etter dette etegildet så er jeg 70 kilo! Trodde nesten ikke det gikk an jeg..... De blir vel forhåpentlig borte igjen, men akkurat nå har jeg faktisk spist på meg 3 kilo i dag....... ha ha ha - vilt! Jammen godt at dette er en sånn en gang i skuddåret greie :-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 He he, ja, det er jo mye mer enn hva jeg normalt spiser også...... Og det blir nok fryktelig lenge til neste lunsj buffet, for jeg er faktisk så forspist at jeg nå kjenner jeg begynner å bli uvel... Tenker på de som sliter med overspising, stakkars folk!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Ikke Bristol, men et annet hotell ja.. Fikk i allefall valuta for pengene mine, he he.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har en søster som har tvangstanker rundt dette med mat, og hun overspiser nesten daglig. Hun ler nok ikke av slike innlegg! Hun mistet mann og to barn i en ulykke for to år siden, og mat har blitt som rus. Hun murer seg inne og spiser, og hun er farlig overvektig. Kos deg med maten din du og le alt du vil, men overspising er ingen spøk!
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 Oh holy. Jeg vil også spise istedet for å spy .-(
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #9 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har også spydd daglig i svangerskapet helt frem til for to uker siden, så nå skulle veninnene liksom virkelig ta meg med ut for å spise..... Tror magen min har fått sjokk! HI
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #10 Skrevet 25. mars 2009 Hehe må si jeg er meeega misunnelig her jeg sitter å spiser rester fra gårsdagens middag:o) Det er skikkelig låv å kose seg når en er gravid! Spesielt du som har vært dårlig! åsså til anonym 13:58 Hvorfor er det sånn at hver gang det kommer et litt koselig, morsomt innlegg så er det noen som MÅ komme med moral og pekefiner! Skal vi bare slutte å spise da fordi barn i afrika også er sultne? Eller skal vi bare grave oss ned og slutte å le av ting, for det finnes alltid noen som har det MYE verre! Ja stakkars søstera di, men vi ler ikke av noen med problemer her, vi ler MED denne heldige gravide dama som har stor kost seg med et bedre måltid!
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 25. mars 2009 #11 Skrevet 25. mars 2009 Du trengte det helt sikkert.. jeg har gått ned 6kilo for jeg bare spyr og spyr :-( Slitsomt å være sulten hele tiden.. Åååh vil ha mat!!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 det er helt riktig! detER sånn deter å overspise.... en del av oss kan ikke sette oss ved et sånnt bord uten å segge i oss sånne mengder det er en følelse av å være redd for å gå glipp av noe om man ikke smaker på alt, og så spise masse av det man vetman liker allerbest og ikke får så ofte, kanskje ikke vet om man får sjangs til spise igjen - ever - fordi man ikke har råd til å kjøpe det og ikke vethvordan man skal lage det. det er en forferdelig sorgreaksjon og så spiser man så mye man klarer for å "buffre" opp til neste gang man får sjangsen.... allikevel elsker jeg fortsatt karamellpudding.... enda jeg spiser en halv pudding hver gang jeg får servert det på buffet på hoteller... nå skal det sies at jeg har ommet meg ut av det meste av dette..., mye ved å avmystifisere matvarene, litt ved hjelp av grethe roede (fikk inn litt sunnere matvaner og fannt igjen metthetsfølelsen min), men de tingene jeg elsker å spise som jeg ikke har en god oppskrift på selv klarer jeg ikke å stoppe med.... jeg spiser meg rett og slett kvalm og stopper ikke da heller... skulle gjerne hatt en perfekt oppskrift på hjemmelaget karamellpudding... det er en av de siste "tingene" mine... om jeg klarer å lage det hjemme, vetjeg at jeg kan ha det nårsomhelst og da slipper jeg å få panikk når jeg blir servert det.... noen som har? en sånn karamellpudding som har skorpe, er kremet, smelter på tunga, men ikke legger seg som et fettbelegg inni munnen? håper du kommer deg igjen forresten HI regn med at du er mett i morgen også... ikke uvanlig etter den mengden du har puttet i deg lol
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #13 Skrevet 25. mars 2009 He he.... så bra! Ikke at du har forspist deg da, men..... vel bekomme!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #14 Skrevet 25. mars 2009 Jeg levde sånn som det nesten daglig da jeg bodde i tyskland et år, og jeg este virkelig ut! Mistet helt kontrollen, og ble fullstendig matvrak.. for ikke å snakke om dessertvrak ;-) Har heldigvis blitt kvitt kiloene og fått kontroll igjen nå, men må innrømme at det ble veldig levende for meg når jeg leste innlegget ditt.. Jeg ble skikkelig bælfeit av det rett og slett! La vel på meg 25-30 kilo..
Sivalur Skrevet 25. mars 2009 #15 Skrevet 25. mars 2009 HI: jeg er misunnelig!! Vil også spise mye god mat på hotell, namnam. anonym 14:06: Så flink du har vært! Utrolig bra!! Vi har en kjempegod oppskrift på hjemmelaget karamellpudding, men den er hjemme og jeg er ikke hjemme før sent ikveld. Men hvis ikke du får oppskrift av noen andre her, så skal jeg skrive den til deg. Ta evt kontakt på pm hvis du vil. Mannen min er ekspert på å lage denne, de første par gangene vi prøvde ble det ikke så bra, men tror vi har funnet ut av alle triksene nå. Alltid en slager-dessert når vi har gjester!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå