Mummimamma 09+12 Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 fosterlyd på første kontrollen? Jeg er så spent på om hjertet slår..ble litt urolig av et innlegg her i går...
Mummimamma 09+12 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 25. mars 2009 8 uker i morgen. skal til legen tirsdag.
Mikkemafian Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Tror det varierer veldig. Noen får sjekket det fra ganske tidlig, mens andre må vente en stund. Legen min gjør det ikke før uke 14. Jeg fikk gjort det hos jordmor, og hun sa at det var vanlig å ikke prøve fordi mange ble så veldig bekymret over et helt normalt fenomen. Jeg lovet at jeg ikke skulle få panikk hvis hun ikke hørte noe for det var fremdeles veldig tidlig.. Da var jeg 11+4. Lykke til i morgen!!
Guttemamma75 Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Du kan nok ikke regne med å få dette sjekket så tidlig spent mamma... De aller fleste leger og jordmødre prøver ikke finne hjertelyden før minst uke 14-15 og grunnen er at den kan være vanskelig å finne og man dermed blir bekymret uten grunn.. Om du absolutt vil vite at hjertet slår må du nok ordne deg en privat ultralyd.. Lykke til!
Tingeling27 Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 jeg spurte min lege sist om hun kom til å lytte etter fosterlyden i uke 12. hun sa hun ville helst ikke gjøre det da det ikke var sikkert at man finner den så tidlig, og da hun ikke finner den så blir man veldig engstelig.om hun skulle gjøre det måtte jeg først looove at jeg ikke ble redd om hun ikke fant den...vet ikke om jeg klarer det så vet ikke om jeg vil hun skal prøve og finne den hehe...men nå skal jeg til ul dagen før legetimen også...så da får jeg sjekket det da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå