Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Kjenner ikke meg selv igjen om dagen.. Sykemeldt om dagen, pga tensjonshodepine. Tar lett til tårene, mye trøtt... Har en mor som må skylde iq - hun klarer ikke å forstå at bør tenke over hva man sier før man slenger det ut... 9 av 10 ganger vi møtes klarer hun å såre meg eller mine på en eller annen måte.. vil så gjerne fortelle henne hvordan jeg oppfatter henne, men får meg ikke til å gjøre det... skal snart igang med prøverørsbehandling, men er redd jeg er for langt nede til at det er noen vits i å begynne..., vil jo ikke gå inn i det med oddsene mot meg.. Huff... noen som har/ har hatt det på samme måten? Tips til hva jeg kan gjøre?
Perledykkeren Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Det høres ut som du må ta noen viktige valg for deg selv OG SETTE noen grenser! 1. Hvor lenge skal du finne deg i din mors oppførsel uten å gi beskjed/hva gjør det med deg at lar henne såre deg slik? (å gi beskjed er noe helt annet enn å skjelle ut, det finnes gode og dårlige måter å gi beskjed på). 2. Hva er det som gjør at du er så langt nede? Hva Og hvor lenge har du lyst til å ha det sånn? (ja for det er faktisk du som bestemmer deg i stor grad for hvordan du vil ha det). Og viktigst av alt, HVA har du tenkt å gjøre for å komme deg opp igjen? 3. Bygg opp selvfølelsen din (og selvtilliten kanskje?). Start med å skrive ned for deg selv alt som er bra med deg selv. Begynn NÅ. Eks. Jeg er en god datter fordi jeg ikke ønsker å såre min mor, jeg er også en god datter når jeg er ærlig med meg selv og min mor og klarer å sette grenser for meg selv, jeg er et GODT menneske som bryr meg om XXX, Jeg er GOD som har klart å stå opp av sengen idag, selv om jeg egentlig hadde lyst å bli liggende.....Jeg blir en GOD mor for de/det barnet som kommer når jeg er klar fordi jeg er så omsorgsfull og har så mye erfaringer fra min egen MOR/Barndom som jeg har tatt lærdom av. På denne måten vil du om noen uker bli skikkelig flink til å se alt det positive med deg selv og alt du er BRA på (ja for uansett for mørkt det virker så har du et ENORMT potensial,, du har bare akkurat nå skjult dem så godt at det kanskje ikke er så enkelt å finne dem? Men de er der likevel og du blir flinkere å se det hver eneste dag..... En støttende Klem fra en Coach (som vet at du får til alt du vil få til)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå