Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løp og kjøp, klapp og syng og bare nyt - oppsetninga av Mamma Mia på Folketeateret er en perle. Og Heidi Gjermundsen Broch, hvis du sitter her inne og lober som oss andre mellom øktene, du kunne godt få synge for meg 24/7 - bare usannsynlig vakkert og gripende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynnt å predikere for Mamma Mia også? Var det mark i risen der?

Skrevet

Mark i konfettien????? Har jeg aldri hørt om. Hva gjorde den der?

Skrevet

Var bare Mark Knopfler som forsøkte seg på industrispionasje, han har nemlig planer om å lage en glad og sprudlende musical av Dire Straits-sanger, de har akkurat det rette feelgood-preget til å bli en storschläger.

Skrevet

A-ha!

Sorry meg, men har hatt litt å ta igjen på jobben, siden jeg har brukt all tiden min her inne de siste to dagene. Og nå har jeg brukt siste timen på å finne meg en scooter på finn. Fant en, og kjøpte den. Hehehe... Fort og gæli! Blir vel kasta ut herfra nå, som en uansvarlig mor som kjører scooter! Og jeg har tenkt å ha datteren min bakpå til og fra barnehagen! Slå den'a!!!!

Halleluja!

Skrevet

Wow, scooterdame altså, og i arbeidstida - jeg er imponert. Jeg prøvekjørte en i 1982 og fikk angst, men du er tydeligvis laget av tøffere materiale. Sånn fin Vespa-sak? Eller (slo meg plutselig) snakker vi snøscooter, er du same?

Skrevet

Er så absolutt ikke same. Og det er en vakker rød Vespa det er snakk om. Men har kanskje bestemt meg for å legge det litt på is. Vil bli kvitt studielånet før jeg kjøper noe stort. Hater studielån, men blir ferdig hvert øyeblikk. Da kan jeg spare til en scooter, i stedetfor å skylde pengene.

Hadde scooter før også, men solgte den da trulta kom. Litt vanskelig med bæremeis eller babybjørn på den.

Og ja... Jeg er supertøff!!!!! Og fortsatt ikke same.

Nevnte jeg at jeg ikke er same? Jeg er ikke same..... :-)

Skrevet

Methinks, the lady doth protest too much - eller "dom som sier dom er dumme, dom er dumme, dom", uansett så er jeg nå overbevist om at du kjører scooter i samedrakt mens du joiker tøft og gjeldfritt. Du ER same. Mulig du bare bruker Vespa som erstatning og skalkeskjul, men innerst inne vil du ha scooter på belter som går på snø, såkalt snøscooter.

Skrevet

Nei nei nei nei NEI!!!!!! Jeg er avslørt! Er skap-same! Datteren min er i hvertfall 1/32 del same. På far-siden!

Hadde vært kult med snøscooter også! Prøvde det for et par år siden, og fytti rakkær'n så gøy! Men fikk bare kjøre på bane. Men det gikk unna, gitt!

Og du er bare misunnelig for å ikke tørre å prøve scooter og snøscooter! PYSE!

(Lærte meg faktisk en joik da jeg var 13-14 år. Så jeg kan joike på Anja-fuglen. Som om jeg noen gang har hatt bruk for det... Vet ikke hvordan den ser ut heller. Kanskje jeg skal joike på den, så kommer den?)

Skrevet

Klart jeg er misunnelig, kanskje mest på joiken, egentlig, men det jeg helst vil er å kunne jodle, kan du jodle på pippippen også? Og hvordan lærer man seg å joike hvis man ikke er SAME, liksom? Hah, du gikk i ditt eget nett der, tenker jeg, ditt eget hårnett, muligens.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, etter premieren fant sted spurte jeg en mer troverdig informasjonskilde om det var bra (nei, faktisk under premieren, vedkommende så nemlig viktigheten ved å videreformidle at Mamma Mia er akkurat som du sier - en perle (les: for venninnegjengene i overgangsalderen....) =)

Skrevet

Jodle kan jeg ikke. Litt vanskelig å kombinere budeie fra Østerrike med samedame fra Finnmark. Og joiking er ikke vanskelig. Hørt om Ante? Han på barne-tv for bare noen veldig få år siden.....

Hva er galt med hårnett? Syns det er skikkelig stiiiiiiilig. Hverfall de brune som "ikke synes". Lime på litt glitter og paljetter og vips! du er pynta for enhver anledning.

Skrevet

Hmm.. Er litt i tvil om det er noe å få med seg. Men det var litt morsomt med den oversettelsen; "Tidsmaskin", som på engelsk oppfattes som "puppemaskin". Kanskje fremføringen hadde vært mest underholdende om man var engelsmann. :oP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...