Gå til innhold

Hoven nedentil, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gjennom svangerskapet hele tiden hatt endel utflod og den er der fremdeles, veldig hvit. I de siste dagene har jeg følt meg veldig hoven nedentil og kan (med speil) se at jeg har noen blodårer på siden av kjønnsleppene som er mer fremtredende enn normalt. De er bedre i dag enn i går. Er dette normalt? Bør jeg ta en sjekk til legen? Flere som har det slik, eventuelt har noen gode råd mot dette? Er i uke 37.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting å bekymre seg for.

Du begynner å gjøre deg klar for fødsel du..:)

Jeg har vært sånn siden uke 30 jeg var det sist å., utrolig ømt!

Men det er helt normalt:)

Lykke til!

Skrevet

Det er forresten ikke noe å gjøre med det..

Skrevet

Off,vet hvordan du har det!! utrolig ubehagelig..med meg er det verst på morgenen og hvis jeg har sittet i ro lenge,når jeg reiser meg da føles det som at jeg skal eksplodere! (er andregangs,og hadde det ikke slik forrige gang)

Skrevet

Jeg har vært hoven nedentil i mange uker og er 34 uker nå. Er nok helt normalt.

De blodårene som er mer fremtredende kan være begynnende åreknuter i kjønnsleppene, men trenger ikke å bli noe problem.

Uansett lite å gjøre noe med annet enn å ta jevnlige hviler med bena høyt og gjerne ei pute under rumpa. Ellers forsvinner det jo etter fødselen.

Rikelig hvit utflod er også helt normalt. Men skulle du blir rød og sår eller få mye kløe kan det være tegn på soppinfeksjon og da kan en tur til legen være en ide.

Skrevet

Ja, dette har jeg også. i tillegg er jeg så heldig å ha hemeorider.. off, fysja meg.

Skrevet

Helt normalt, har det sånn jeg også, er 32+5 idag.

Den hovenheten er vond, men det er ikke så mye å gjøre med.

For å ikke få ubalanse i bakteriefloraen der nede bruker jeg lactal melkesyrebakterier innimellom. Og ved mistanke om sopp bør du ta en kur med Canesten.

Skrevet

Det er ikke akkurat lekkert.

Jeg er 39+4 og har vært hoven der nede flere ganger.

Jeg tryller det bort med å drikke mye vann,legge bena høyt og så ruller jeg føttene over en massageball som likner på en piggete hundeleke 2 ganger om dagen og vips så er det borte. Den ballen er magisk,jeg kjøpte den på en fotspesialistbutikk men den i dyrebutikken funker også. Stor blå piggete ball :=)

Sånn holder jeg alt vannet i kroppen i sjakk.

Skrevet

Har kjøpt en canestenkur i tilfelle, tusen takk for svar! Er greit å høre at det er flere som har det slik (ikke at jeg unner flere å være i samme situasjon), så vet jeg at det er "normalt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...