Kæmma og trultene Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Kommer uslettet først? Eller feberen? Går vannkopper på avdelinga til storesøster, og hun var litt tett og snørrete idag og var nesten så keg lurte på om hun hadde feber (hadde ikke det da). Så de hadde hengt op lapp i bhg idag så da tenkte jeg å følge litt med! Og det er vel røde hunder somer farlig å få som gravid? jeg har hatt det, men vet ikke om jeg har hatt vannkopper...men det er vel isåfal ikke farlig? Er i uke 32.
Heidi <3 Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 hei sjekk ut denne nettsiden.. fant nedenstående der, men står også mer på siden.. kilde: http://www.barnelegene.no/publisher/publisher.asp?id=14&tekstid=100 Symptomer ved vannkopper. Feber de første dagene, behøver ikke være høy. Utslett: dette er karakteristisk for vannkopper. Det starter med små, røde nupper som i løpet av kort tid omdannes til væskefylte blærer som sprekker. Disse tørker ut på få dager og det dannes skorper før sårene forsvinner. I løpet av 5 dager er de fleste barna friske igjen. Det mest plagsomme ved vannkopper kan være uttalt kløe. Vannkopper hos en gravid kvinne i løpet av de tre første måneder i svangerskapet kan føre til misdannelser. Kvinner som smittes i denne fasen bør tilbys spesifikt immunglobulin. Får mor varicella helt i slutten av svangerskapet skal hun ha spesifikt immunglobulin. Det skal også barnet ha om det blir smittet rett før fødsel eller i løpet av de første to dager. Behandlingen gis av hensyn til barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå