Gå til innhold

Hvor kan menn sterilisere seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hva koster det? Må han bestille time, eller kan jeg gjøre det for han? Hvordan er prosessen rundt det hele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hvertfall gjøre det privat på Volvat, mener å ha lest at man kan få time rimelig kjapt, man er inn og ut på samme dag og tror det kostet rundt 4000 eller 5000 ? Ellers kan man visst også gjøre det gjennom det offentlige, da blir det billigere men veldig lang ventetid.

Skrevet

Oi det var dyrt. Hva er kriteriene for å få det gjennom det offentlige? ingen? Jeg tåler ikke hormonpreparater og vil ikke ha sprial så dette er en fin prevensjon for oss, men den holder kanskje ikke for å få det gjennom det offentlige?

Vet du hvor lang ventetid det er? Må han søke gjennom fastlegen sin eller kan jeg gjøre det for han?

Høres ut som om jeg vil tvangssterilisere han, men det er ikke det. Tenkte faktisk at det skulle være en "gave" tror han hadde blitt glad hehehee

Gir det noen form for bivirkninger?

Skrevet

Hei :-) Samboeren min sterilserte seg etter at fikk nr 2. Han kontaktet fastlegen sin først. Fastlegen henviste til en privatklinikk. men er vi betalte ca 1400,- Husker han hadde time hos fastlegen i mai, og var "ferdig sterilisert" i slutten av juni. Det er et valg vi er veldig fornøyd med :-) Masse lykke til :-)

Skrevet

Alle får vel sterilisere seg i det offentlige om de vil. Og da må en nok gå via fastlegen.

Birvirkinger........ det er vel ikke så behagelig de første dagene, men utover det er det vel ikke noe. Bortsett fra at man ikke har angrefrist, er strengen kuttet så er den kuttet. Og det har vel skjedd i sjeldne tilfeller at kvinnen har blitt gravid allikevel, men det kan likegjerne være at de har hatt ubeskyttet sex for tidlig, for det er vel en viss "karenetid"(3 mnd tror jeg), der en bør bruke prevensjon i tillegg.

Du finner sikkert mer informasjon om du googler litt

Skrevet

han skal ikke kastrere seg da! Det er reversibelt. Det har jeg hørt i alle fall.

Ja jeg skal google litt. Synes bare det er så ok å høre her, for det er alltid noen med erfaring med alt mulig her =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...