alvis Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Selv om de to krangler en god del så er det så kjekt å se hvor godt de liker hverandre. Lillebror er overlykkelig når storebror står opp på morgenen eller kommer hjem etter han vært ute. Storebror passer godt på lillebror, spesielt i barnehagen. Om noen så mye som nærmer seg lillebror er han der med en gang. Idag da pappaen leverte dem i barnehagen var det en av de eldre guttene som lo av lillebror fordi han hadde rose skjorte på seg ( han er 18 mnd). Da sa storebror ( 3, 5 år) " Ja, det er tøfft å gå med rose skjorte. Hadde du gjort det kanskje? Nei, med det klarer min lillebror" Jeg syns det var så søtt! Men storebror hadde nok aldri tatt på seg noe rosa selv:)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Så herlig da. Jeg har to slike barn jeg også. Storebror og lille søster krangler og sloss. Og kan krangle og mase hele dagene. Men når de skal få lov til å gå til noen naboer alene eller andre slike ting blir storebror til STOREbror, og passer på henne. Og nåde den som er stygg med henne. Og når de gikk i barnehagen sammen så passet han så godt på henne at det ble nesten litt for masse sa de som gikk i b.hagen. Hun lekte ofte med de som var to år, og av og til tok han dem hvis han følte de var stygge med lillesøsteren hans lenge før hun opplevde noe urettferdig selv.. Kan jeg spørre hvorfor han har rosa skjorte på seg? Vil han det selv? Er ikke noe galt med å spørre, jeg bare lurer?
alvis Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2009 Det var en skjorte jeg kjøpte til eldste gutten da han var liten. Den er gammelrose med hvite armer og noe sorte figurer på magen. Den er ikke sånn typisk jente skjorte, kjøpte den i gutte avdelingen på H&M. Lillebror er jo 18 mnd så han bryr seg ikke om hva han har på seg. Jeg syns egentlig sånn gutte og jente farger er noe tull men jeg hadde ikke tvunget noen av guttene å bruke rose likevel.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Ok sånn ja hehe.. så for meg en rosa skikelig jente skjorte og tenkte meg hvorfor i all verden har du tattpå han det? Ikke fordi jeg heller er noe veldig på jente og gutte farger, men nettopp fordi de da kanskje blir litt mobba for det: Da er det annerledes når de blir eldre og velger selv og kan lære seg og stå for det de velger. Hvis du skjønner hva du mener?
alvis Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2009 Ja, jeg skjønner hva du mener:) Storebror er kjempe obs på hva han har på seg. Han hadde aldri i verden tatt på seg noe rosa:)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Slik er det her også. De to eldste kan krangle og sloss altså, men nåde eventuelle andre som måtte være ekkel mot en av dem!! Er kjempehærlig å se på da egentlig, for det er jo søskenkjærlighet i praksis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå