Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje greit å få med litt innhold også... :)

Når går man over i 3.termin??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, er ikke helt meg selv i dag....mener selvsagt trimester.. -hihi-

Skrevet

hihi.. søt du er.. :) skal prøve å forklare slik jeg har skjønt det.. man går over i 3 trim. når man er 27+6. dvs, du er 28 fullgåtte uker og bynner på 28+1. din 29ende uke. var det noe å skjøne seg på? så når du er 28+1 så er det din første dag på 3trim.

håpe det hjalp litt:)

Skrevet

Hehe...hodet mitt har koblet litt av. ;) Er sykemeldt fordi jeg sliter med magen.. Huff.. Men jeg er 28 uker og har 93 dager igjen til termin (26.juni). Betyr dette at jeg skal over i dag?

Skrevet

hmm.. her sjekka jeg ut i forhold te din termin.. og du er 27 uker på vei.. dvs. 27+1. så du er i din 28 uke.. så du går først over i 3 trim. om en uke.. etter hva jeg skjønner ut av dette..

(kilde: http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=635&day=25&month=3&year=2009&cyclus=28&f=t)

Du er nå 27 uker på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring:

1. oktober 2008

Hjertet begynner å slå:

26. oktober 2008

Embryoet beveger seg:

19. november 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

26. november 2008

Alle indre organer er ferdig formet:

26. november 2008

Risikoen for spontanabort avtar:

10. desember 2008

Kvalmen avtar for de fleste:

17. desember 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

24. desember 2008

Fosteret svelger og tisser:

7. januar 2009

Tid for ultralyd:

14. januar 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

21. januar 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

4. februar 2009

Fosteret begynner å høre:

25. februar 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

25. mars 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned:

29. april 2009

Svangerskapspermisjonen begynner:

5. juni 2009

Antatt termindato:

26. juni 2009

Skrevet

Jeg er sykemeldt fordi hodet mitt ikke fungerer helt, og jeg har hatt akkurat samme styret selv.

Har termin 25 juni!

Men kom til slutt frem til at jeg må vente til neste uke med å bytte til 3 tri. Denne uken er jeg i uke 28, og når den er ferdig og uke 29 starter er jeg klar for 3 tri.

Skrevet

Jøss.. Skjønner jeg må oppdatere meg på sånne sider.. :) Tusen takk!!! :) Da fikk jeg klarhet i hvor langt jeg er i uker og dager.. Ikke bare, bare.. ;)

Skrevet

fint at jeg kunne hjelpe.. er selv sykemeldt pga. hypermisis. så deilig når man føler at man kan hjelpe noen om dagen.. når man nå sitter herhjemme :P

Skrevet

Huff, det er grusomt. Var akkurat sånn som dette i forrige svangerskap også.. :( Sliter med magen til vanlig, og det blir ikke bedre når man blir gravid og alt er så trangt. Vi hopper over til 3,trimester nesten samtidig vi da.. ;) Hvor er du fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...