Gå til innhold

Abort uke 16 - 18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanskeig skulle deres livssituasjon vært før dette var et reelt alternativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde aldri vært et reel alternativ..

barnefar kunne gå fra meg, familien kunne fraskrive seg meg, venner snu meg ryggen, leve på hemmelig adresse..

Bare penger fra nav..

Spiller ingen rolle!

Skrevet

At alternativet var at vi begge to kom til å stryke med...

Skrevet

Skulle vært fare for liv eller et foster uten muligheter for liv etter fødsel....eneste grunn jeg synes er legitimt for å ta senarbort.

Skrevet

Ingen alternativer, ville beholdt UANSETT.

Skrevet

i sverige er abortgrensen 18 uker, DET synes jege r sykt. Hadde forresten bare gjort det om det var sikkert at barnet ikke kunne overleve etter fødselen, downs og lignende hadde ikke vært en grunn.

Skrevet

SERIØST, er det 18 uker i Sverige?? Er helt utrolig!!!! Det er sykt spør du meg!! Folk må da klare å finne ut om de vil ha barnet før de kommer til 12 uker!!!!!!!!!!!!!

Hvordan utfører de da aborten i sverige etter uke 12??

Skrevet

det er jo derfor jeg mener det er fint med tidlig UL, for og sjekke om alt er bra med den lille:) Og ta abort i uke 16-18 er helt horribelt spør du meg!! tar jo livet av ungen!

Skrevet

vet ikke hvordan de gjør det, men synes bare det er horribelt at nabolandet vårt kan ha så liberalt syn på det å ta ett liv. Jeg er i uke 15 og kjenner barnet mitt bevege seg hver dag, har fått god mage allerede, blir helt dårlig med tanke på å fjerne ett barn så sent. akkurat det synes jeg er mord. kan ikke skjønne at man kan leve med seg selv etterpå. er selvsagt forståelse hvis barnet ikke er levedyktig. husker dere ikke hun dama i sverige som tok bort jentebarnet sitt fordi hun ville ha gutt istede? hadde to jenter fra før.

Skrevet

selvsagt er det bra med tildlig ul alle burde tatt det. blir så overrasket over hvor lett jenter tar på det å ta abort, snakker om abortene sine som om det var den mest naturlige ting i verden.

Skrevet

HEI HI.

Vet ikke om du spør fordi du selv er i en vanskelig situasjon eller bare fordi du er nyskjerrig og vil nå si at det viktigste ikke er hva alle andre syns og mener, men at du må finne ut hva som er riktig for DEG.

Er du i denne situasjonen selv så håper jeg indelig at du får profesjonell hjelp NÅ og at du har noen å snakke med.

Legen din eller Alternativ til Abort vil kunne hjelpe deg, og i og med at det ikke er lov å ta abort i Norge etter uke 12 så vil vel spørsmålet kun være reeelt hvis det er noe virkelig galt med fosteret.

Det er vel ikke gyldig grunn at barnefaren har stukket eller du har mistet jobben etc, (eller er det det?)

Skrevet

Jeg hadde tatt abort om det hadde vært noe galt med fosteret ,dvs downs,hjerneskade,ryggmargsbrokk o.l.

Og om jeg hadde vært i veldig krise økonomisk ,psykisk syk .o.l

Skrevet

anonym 12:14, hadde du virkelig tatt abort etter uke 12 hvis du hadde hatt en økonomisk krise, fy, trøster meg med at du ikke hadde fått innvilget det. tanken på at det går sånne som deg rundt og skal få barn synes jeg er trist. i vanskelige øk situasjoner finnes det alltid hjelp og få.

Skrevet

om det ikke er medisinsk forsvarlig enten for mor eller barn å fortsette..

Det er vel deneneste grunnen man for lov også i norge?

Det er jo ikke bare å be om det?

Skrevet

JA ,det hadde jeg !

Mitt liv ,min avgjørelse ...

Og ingenting du har noe med !

Skrevet

du hadde ikke fått igjennom en senabort fordi du har økonomiske problemer. herregud!

Skrevet

hva med barnet sitt liv? til deg som mener det er helt ok med senabort pga økonomiske problemer.

Skrevet

Jeg sto oppe i dette som 17åring. Fikk vite at jeg var gravid og var 16uker på vei.

For meg var det kun abort om fosteret var sykt. Jeg ville ikke klart å tatt vare på et sykt barn i en alder av 18år (ble 18år 3mnd før han ble født).

En økonomisk situasjon sto jeg også oppi, ville jeg klare å gi det barnet det han fortjente?

Jeg gjorde valget mitt, til tider har jeg hatt utfordringer - men har kommet gjennom de.

Jeg ville gjort det samme igjen. Aldri angret på at jeg beholdte.

Såklart: det var et sjokk! Men, verdens beste sjokk har gitt meg en ny verden av gleder.

Skrevet

Hdde jeg hatt problemer med å forsørge de barn jeg hadde hatt ,landet hadde vært i økonomisk krise,mannen min hadde mistet jobben ,vi måtte selge hus,bil osv så hadde jeg tatt abort JA.

Ville du ha sett dine egene unger sulte eller?

Og tilogmed i Norge går det sultene barn hver dag pga at fam er fattige.!

Men jeg skjønner ikke hvorfor du diskuterer dette med meg,om du er så skråsikker på at jeg ikke hadde fått tatt abort ?Da er jo problemet løst da,da hadde det ikke blitt noe abort!

End of story.

Skrevet

Er man 18 uker på vei er man jo bare 2 uker unna å være halvveis i svangerskapet! Og da har man jo også mest sannsynlighet vært på UL og sett barnet sparke og røre på seg. Hadde nok ikke tatt abort da, såfremt ungen ikke hadde vært levedyktig..

Skrevet

For meg hadde det nok ikke kommet an på livssituasjon. Jeg hadde nok heller gitt fra meg barnet etter fødsel enn å ta senabort pga livssituasjon.

Hadde det derimot vært snakk om at svangerskapet var livsfarlig for meg slik at både jeg og barnet i magen risikerte å dø likevel er det sannsynlig at jeg hadde gjort det. Jeg har jo allerede barn jeg må tenke på.

Det kan hende jeg hadde vurdert det dersom barnet viser seg å ha veldig alvorlige misdannelser slik at det uansett ville dø snart enten i magen min eller kort tid etterpå ... men sannsynligvis hadde jeg vel håpet på at legene tok feil. Men det er vanskelig å si før man står ovenfor valget og jeg håper vi aldri aldri aldri må ta stilling til noe sånt. Det må være forferdelig!

Skrevet

Men når jeg skriver dette forutsetter jeg selvfølgelig at jeg bor i Norge, med det livet og ressursene jeg har. Hadde jeg vært kvinne i et land uten noen form for støtteapparat hadde jeg nok vurdert abort framfor å risikrere å se barnet mitt sulte i hjel eller det som værre er. Det er jo ikke alltid kvinner i slike land har råd til en abort med en gang de forstår det er gravide heller og må spare penger til det ... og da går ukene dessverre. Sånn er livet mange steder :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...