Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har de siste dagene hatt store problemer med å sove, som igår kveld la jeg meg 23.00 men sovna ikke før 3.00, hver gang jeg holdt på å sovne så begynte hjertet mitt å slå kjempefort, jeg ble livredd, det var som jeg fikk en kjempeekkel følelse av at noe skal skje, jeg begynte å skjelve og ble kjempesvimmel... Så skjer det flere ganger jeg våkner opp i full "panikk" og er helt sikker på jeg skal få hjerteinfrakt eller noe Jeg orker ikke mer!! Er dette angst eller hva?? jeg sliter med vanlig angst på dagene..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Det høres ut som angst for meg iallefall.. Ikke at jeg er noen fagperson, men jeg hadde det slik selv en periode, og det ble da kalt panikkangst. Det var virkelig skumle greier, jeg også var hellig overbevist om at "nå dør jeg - takk og farvel". Jeg vet ikke helt hvordan "vanlig angst" utarter seg, men det er vel ikke usannsynlig at angsten din utvikler seg, i hvert fall ikke hvis du ikke gjør noe med den. Gjør du det? Trener du? Medikamenter? Selvhjelp eller noe? Tror kanskje dette er et tegn på at du skal gjøre noe med situasjonen din. Men du er i det minste ikke alene. Og du kommer IKKE til å få hjerteinfarkt:)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Det høres ut som angst ja, men ta deg en tur til legen og prat om det og bli undersøkt for å være sikker på at det ikke er noe annet. Jeg er selv plaget av angst, har hjertebank og en enorm angst for sykdommer. Dette er svært hyppig hvis jeg har for mye tid alene uten noe særlig å gjøre. Da begynner hodet mitt å kværne, er helt forferdelig. Det hjelper å trene, avspenningsøvelser og være åpen med det. Klem
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har vært innlagt på sykehuset en gang for ikke så lenge siden, da jeg kollapset på et kjøpesenter pga angst og var helt utmattet, drikker veldig mye kaffe og spiser lite.. Da tok legene skikkelig utredning av hjertet mitt og det var helt friskt, men jeg opplever dette i perioder, når jeg er veldig stresset og jeg pleier å drikke litt vin for å slappe av om kveldene, men nå har jeg forsøkt å ikke ta meg et glass vin på en uke og merker jeg ble myye værre nå!!:/
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Er det HI over her? I så fall bør du lese ditt eget svar. Du må jo skjønne at bøttevis med kaffe og lite mat ikke gjør situasjonen din bedre. Og vin hjelper i hvert fall ikke! Vær så snill og ikke skap deg et nytt problem ved å prøve å begrense angsten ved usunne metoder. Det siste du vil akkurat nå er nok å ta deg en joggetur, men det hjelper faktisk å trene. Ordentlig, sunn mat hjelper også. Ta deg en tur på helsekost og få deg noe beroligende te til kveldstid. Jeg har ingenting imot vin, men ikke hvis det er for å roe deg ned, for det har kun korttidsvirkning og gjør problemet verre på sikt. Ikke for ingenting at det heter fylleangst.. Ønsker deg masse lykke til. Du må velge en vei du vil gå for å løse dette, og jeg håper du velger en sunnere måte enn den du holder på med nå. *trøsteklem*
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Tror nok det er angst ja. Har selv angst (sosial angst og er mye redd) så har veldig ofte problemer med søvnen. Når jeg prøver å sove, hører jeg hjertet dunke i øret, og fort. Tenker veldig mye når skal sove (ofte dukker det opp negative tanker), og er veldig anspent. Er ikke like ille som deg, men kanskje noe av det samme? Du burde oppsøke lege. Høres ikke noe gøy ut det.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 Jeg vil bare si at det ikke er uvanlig med hjertebank når man er gravid. Jeg hadde det med førstemann, og har fått det igjen nå. Det varierer litt fra dag til dag hvor mye jeg merker det, men jeg har ofte hatt det om kvelden etter at jeg har lagt meg (Det er i hvert fall da det er mest plagsomt). Det kan være flere grunner til det, og jeg har tenkt å få det sjekket neste gang jeg er hos legen. For mitt vedkommende tror jeg ikke at det har noe med angst å gjøre, for jeg har ingen andre symptomer eller grunner til å mistenke det. "Problemer" med f.eks. blodprosenten eller stoffskiftet kan også føre til hjertebank, og jeg vet fra blodprøver som ble tatt tidlig i svangerskapet at jeg har høyt stoffskifte og lav blodprosent. MEN... hvis du er plaget av angst i tilllegg vil jeg absolutt si at det kan være grunnen til problemene dine. Hjertebank er et vanlig angstsymptom. Mn det kan jo også hende at hjertbanken har en annen forklaring, men at du får en angstreaksjon PÅ GRUNN AV den. Snakk med legen din, så kanskje du kan bli beroliget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå