Gå til innhold

Vårslapp?


MissKitty

Anbefalte innlegg

Eller er det hverdagen som har innhentet oss? Jeg er dessverre sjelden inne på her og mener noe om dagen. Og jeg registrerer jo at det er blitt ganske så stille også. Men det er kanskje fordi vi har mye å gjøre alle sammen? Har dere fått noen rutiner på hverdagene enda, eller tar dere det som det kommer? Her går det i hvertfall helt hei-villt enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har begynt med leggerutiner om kvelden, ellers er det ikke så mye rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er travle dager ja, akkurat nå er vi på besøk i hjembyen for å se alle besteforeldre og oldeforeldre. En rutine jeg er glad for vi har funnet, er å la snuppa sove ute i vogna på dagtid. Alternativet var sutring, byssing og smådupping innendørs hele formiddagen, eller å trille tur i timesvis. Men nå kan hun sove alene, og fra å illskrike under påkledning, sovner hun på et blunk med en gang voksiposen er pakket godt rundt henne. Hun sover gjerne fra kl 9 eller 10 og frem til mellom tolv eller ett. I går fikk jeg jammen trillet til byen og klipt meg mens hun sov, hehe. Nattesøvnen og humøret på kveldstid blir også mye bedre når hun får denne lange soveperioden på dagen. Ellers er det vanskelig å legge seg ned å sove selv, om formiddagen, men burde jo gjøre det, siden dagen starter i femtiden, gjesp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er litt roligere her inne nå fordi vi ikke har riktig så mange spørsmål som tidligere? Jeg føler i hvert fall at jeg har en ro nå om dagen, selv om rutiner ikke er noe vi er så gode på...hehe... Har kjempegode netter, men dagene er litt mer urutinerte. Men pjokken er stort sett blid og fornøyd, og spiser og sover som han vil. De dagene vi rekker det går vi tur, og da sover han gjerne en goood dupp i vogna. Hvis det er finvær ute setter jeg meg ute og spiser lunsj og drikker kaffe når vi kommer tilbake, mens pjokken sover videre i vogna si, rett ved siden av meg. Av og til kommer det naboer og slår av en prat, og kanskje kommer skolegutten hjem og setter seg med leksene ute på platten sammen med meg. Det er gode dager det! :)

 

Vi tar ting som de kommer, dag for dag. Kanskje blir det mer rytme og rutine etter hvert, hvem vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe i det itsrejk sier, det begynner nok å gå seg litt til med alt man lurer på eller har glemt fra forrige. Mini var to måneder i går, og jeg lurer litt på hvor de månedene ble av. Det er både godt og vemodig at de vokser så fort synes jeg. Her i gården har vi forsåvidt en slags rutine på dagen, men om den er planlagt eller god kan nok diskuteres. Vi har lagt oss til en "rutine" med å sove leeenge om mårran. Mini våkner stort sett og er sulten i 5-6-tida.Når han da får sove sammen med meg sover han gjerne til både 9 og 10, og det gjør jo jeg også. Har bestemt meg for å nyte det så lenge det varer. Etter påske må jeg nok begynne å stå opp med storesøster selv og få henne i bhg, noe pappan har gjort til nå, så da er det slutt på late morgener.Har også begynt å legge ham ute i vogna på dagen. Går som regel en liten tur først, så fortsetter han å sove på trappa hjemme.Han sover som regel fra 12 helt til jeg vekker ham for å hente i bhg. Med andre ord har vi meget rolige formiddager. Til gjengjeld går ettermiddagen og kvelden ganske i ett med amming, "leking" og smådupping til han selv bestemmer seg for å ta kveld en gang mellom 21 og 23. Ser ut til at han er fornøyd med dagene, så da orker jeg ikke å stresse med så mye rutiner. Ser likevel at det kanskje er på tide å begynne å tenke på kveldsrutiner sånn smått. Begynner å bli slitsomt å sitte med puppene ute hele kvelden synes mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårslapp? Jupp, men det er vel kanskje helst fordi jeg jobber med å få opp jernmengden min. Når magen blir helt tullete av jerntablettene, blir det dessverre så jeg slurver litt med inntaket....

 

Ellers har små'n det bare fint, men er litt forkjøla akkurat nå da. Noe annet er kanskje ikke å vente når storebroren har bronkitt og mora går med vond hals på andre uka... Litt i tvil på om jeg skal la han sove når han er i ferd med å sove over måltider, eller om jeg skal vekke han så han får næringa... Og så skulle jeg så gjerne hatt hostesaft å gi han, men vet ikke om sånne småttiser kan innta hostesaft ennå? Han er 9 uker i dag, så det er nok antagelig altfor tidlig.

Vi begynner så smått å merke døgnrytmen hans her, og han vil gjerne legge seg for natta i 21-22-tida, så får han et måltid etter ca 5 timer, og sover til ca 6-7-tida om morran. Ganske behagelig i grunnen. Om dagen vil han gjerne ha noen små dupper i vippestolen, men fra ca 12 til ca 15 er det en skikkelig soveperiode. Litt avhengig av om vi er hjemme eller om det skjer noe rundt han selvsagt, men er vi hjemme er dette tida hvor også jeg kan bevilge med en liten dupp. Ellers om dagene blir det mye pludring, smiling, grimaser og bleieskift. Og masse, masse kos :) Duverden så heldige vi er damer!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å vekke om han sover litt lenger enn til neste måltid. Om han legger godt på seg så er det ikke så farlig om det går mer enn 3-4 timer mellom. De sier jo godt ifra når de er sultne.

 

Ja, herlighet så heldige vi er. Jeg er selv ganske sliten (selv om jeg ikke kan klage, jeg får jo sovet 8 timer om natta med som regel bare en amming som sjelden tar mer enn 20 min.) men den slitenheten fordufter jo om man får et smil eller et lite gurgel :) ...og de er det mange av for tiden. Han er så og si hele tiden tilfreds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...