Gå til innhold

Har dere kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker dyr, og måtte vokse opp uten, pga en far som har astma og allergier for det meste med pels.. Derfor overkompenserer jeg kanskje litt i voksen alder, og har litt mange dyr; to kaniner, to katter, en svær hund og en hest i stallen. Vurderer nå om jeg skal kjøpe en hest(ponny) til, sånn at datteren min og jeg kan ri sammen. Hun er åtte år, og jeg vil selvfølgelig ha hovedansvaret for stell og foringer.

Jeg mener dyr er en utrolig viktig del av livet, og at barn har veldig godt av å føle ansvaret for noe levende. Min største frykt er å få et barn som er allergisk, siden det ligger i familien. (har sagt til gubben, på kødd, at hvis vi får et barn som er allergisk får vi omplassere..ungen..hehe)

Hva med dere? Synspunkter på kjæledyr og barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!! Vi har to katter

Skrevet

Jeg er enig. Vi har katt, kanin og fisker:) Har ikke plass til mer her. Men drømmen er en liten gård, da. Og grunnen er jo mer plass = flere dyr:)

Vi har alltid hatt dyr, og ingen av ungene har noen form for allergi. Jeg tror der er en sammenheng. I noen tilfeller tror jeg faktisk allergi kommer av at en aldri har blitt utsatt for allergener. Ikke alltid, men hvertfall noen tilfeller.

Skrevet

En hund. Hun er snart 10 år ;o) Gammel dame, men holder seg godt ;o)

Skrevet

Jeg er så heldig at vi bor på et lite småbruk. Har ikke driftsplikt, og fjøset ble revet og en stall satt opp. Har fem hester på stallen, men bare en er min.:)

Teorien om allergi er jeg litt enig i, men samtidig tror jeg asfaltstøv og dårlig utemiljø har stor skyld i at unger utvikler allergi, også for pelsdyr.

Broren min har astma og allergi på samme måte som min far, så det er nok litt arv også med i bildet..:)

TS

Skrevet

Herlig!:) Får håpe dere får ha henne i mange år til!:) Det er det negative med å ha dyr, som oftest overlever man dem, og må se dem dø..kanskje til og med ta avgjørelsen om å ende livet deres...

Skrevet

Har hund og to katter, kunne ikke levd uten:) Hadde det vært opp til meg hadde jeg glatt hatt flere, spesielt hunder.

Sa fra til samboer allerede før vi ble skikkelig sammen, at om han ville dele livet med meg, måtte han akseptere å ha dyr.:)

Skrevet

Vi har dyr!! Vi har en stall med plass til 11 hester og der står det 8 for øyblikket, 4 av de er våres! Vi har også to stallkatter!!

Jeg tror barn har godt av å omgås dyr! Vi har en sønn på nesten 3 år og han er med å "jobber" i stallen, virker som han storkoser seg! Egen spade og trillebår!!

Det eneste er at man må passe på godt, slik at de også har respekt for dyrene! Minsten er ikke redd i det hele tatt så man må passe på litt!

Kattene blir dratt i ører og hale, men tror de syntes det er godt jeg! hehe!

Skrevet

Sambo har astma og allergier, men heldigvis blitt bedre etter akupunkturbehandling i ungdommen. Han har høyere toleranse for langhårede katter og hunder, så vi har katt...en han har hatt så lenge vi har vært sammen. Er jo arveligt, men håper bebisen ikke får det.

Superkos med dyr, og vi har veldig lyst på hund etter hvert.

Skrevet

Har vokst opp med en mengde forskjellige dyr selv, så synes det er selskrevert hvis man har plass, tid og tar seg av dyra sine.

Vi har katt og en valp som vi kjøpte for et par uker sia.

Men foreldra må ha ansvaret, og dyr og småbarn skal ikke være alene sammen...

Skrevet

Plis, kutt ned på utropstegnene. Prøv å lese det du skrev høyt.

Skrevet

Vi har hatt mange dyr. Marsvin, hamster, hund, fugl og passet en katt av og til, og må ikke glemme spranghesten (hun var min men samboer var også utrolig glad i henne). Både samboer og jeg har vokst opp med dyr, vi har nå vært uten pelsdyr i ca 6mnd, helt forferdelig! Men har en skilpadde som min samboer styrer med. Det er mye selskap i han, men ikke noe særlig å klappe og kose på ;)

Men pga flytting og baby på vei har det vært deilig uten. På plass i ny leilighet finner vi ut at vi må ha dyr! Kommer over en nydelig kanin å bare MÅ ha han :)

Han bor ute på verandaen i et 2.egt utebur. Elsker å hoppe rundt i bånd og er kjempe kosete.

Vil nok ikke ha noe dyr inne i huset med baby, pga allergi o.l.

Skrevet

Her har vi bare en katterompe :) Som lever i sus og dus.

Skrevet

Jeg elsker dyr. Har 2 store hunder og et hamster =)

Skrevet

min samboer er kjempe allergisk, og om han er i nærheten av en hest så kan han dø for halsen hovner opp kjempe fort og han kveles..

han tåler ikke katter, rotter, mus, hamster, kanin, hund osv..

men jeg kjøpte hund fra drobak hundehotell, en goldendoodle og den tåler han helt.. så nå har vi hadd valpen i 5mnd og er strålende fornøyd:)

har aldri kunnet hatt dyr da min far, bror og onkel er super allergisk.. jeg vil gjerne ha mange dyr, men må jo ta hensyn til min samboer:)

Skrevet

Forøvrig er også min største skrekk å få et barn med allergi så vi ikke kan ha dyr. Det vil nesten være en tragedie for meg. Men det er også den eneste grunnen som kunne fått meg til å kvitte meg med dyra mine.

Skrevet

Vi har to pusejenter på to og fjorten år. Egentlig har vi også en pusegutt på 8, men han er mia siden juli : (

Jeg har vokst opp med katter, og har i tillegg hatt et par hermelinkaniner. Tror det er veldig viktig for barn å vokse opp med dyr, man lærer noe om omsorg og det å ta hensyn som ikke er lett å lære uten... (Skjønner at det er vanskelig å gjennomføre ved allergi).

På fødselsforb.kurs sa jordmor at man for all del ikke må kvitte seg med dyr man har fordi man skal ha barn, faktisk virker katter forebyggende på allergi hos små barn : )

Kunne aldri hatt hund, for jeg er altfor bløt for små, søte dyr, så den ville aldri fått den oppdragelsen den skulle hatt, litt enklere med katter, de blir liksom ikke farlige for andre selvom man har slurvet litt med oppdragelsen...

Skrevet

ja, vi har en liten jakthund nå, første hunden våres sammen, men begge har hatt hunder før. jeg har hatt 4 marsvin, hamster og en chinchilla, chinchilla er et utrollig kult dyr...hehe...men nå er det bare hunden, har hatt alle på en gang, det ble litt mye..hehe

Skrevet

Jeg venter mitt første barn i slutten av juli. Snart skal jeg og samboer flytte sammen i en leilighet, og jeg lurer på om vi kan skaffe oss pelsdyr da, eller om vi må vente til etter ungen er født og sjekket for allergier?

Skrevet

Hvis ingen av dere er allergiske i utgangspunktet, blir det påstått at katter kan virke forebyggende på allergi hos barn. (Vet ikke om det gjelder for hunder).

Skaff dyret så fort som mulig, i så fall, så du slipper tilvenning på både dyreunge og menneskeunge samtidig : )

Skrevet

Helt enig :o)

Ikke uten grunn at jeg kjøpte meg en schæfer for litt over en uke siden :o)

Har i tillegg en katt.

Har også hatt kanin og en annen katt.

Kaninen ble forelsket i kaninen til søstra mi. Så søs mi tok med seg henne, hehe :)

Tungt å omplassere henne, men hun er lykkeligere nå som Fru Sniff ;o)

Skrevet

Jeg har en nydelig pusekatt. Han er 6 år gammel.

Det forundrer meg hvor smart han egentlig er.

Skrevet

Bor i leilighet i 4 etasje midt i byen, og har veeeeeldig lyst på katt. Er ikke lov å ha dyr i henhold til leiekontrakten, så må flytte først, men det vil jeg ikke med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...