Gå til innhold

Huff, sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fast jobb, men har jobbet extra fra september 08 (er egentlig hjemme med minsten) så skal nok klare foreldrepenger. Har de to forrige svangerskapene blitt delvis sykemeldt fra uke 20 pga kynnere og sist vodlsomt hovent underliv... Denne gangen ser ikke ut til å bli noe unntak... Hadde så masse kynnere igår, skal derfor prøve å komme til hos JM eller lege for å høre hva jeg skal gjøre. Vil nok prøve å få en sykemelding, orker ikke gå på akkord med meg selv lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Da vil arbeidsgiveren din betale sykepenger de første 16 dagene,men da spørs det jo om du på forhånd hadde avtalt jobbing,for for da får du betalt de dagene du skulle vært på jobb.. men hvis du kun har jobbet litt sånn på sparket,blir det jo lite lønn under arbeidsgiverperioden da..Etter det betaler nav ut sykepenger ut i fra gjennomsnittsinntekten din. Er oppi samme situasjon selv nå,men er da aktivt sykemeldt.

Kynnere har jeg selv hatt VELDIG mye av siden tidlig i graviditeten,men dette er jo egentlig helt normalt,så spørs vel om du får en sykemelding på grunnlag av dette altså..?

Håper det ordner seg for deg fremover :-)

Skrevet

Hei:)

Takk for svar:) Fikk hastetime hos JM idag, og der fikk jeg påvist urinveisinfeksjon. Ble sendt inn til legen og satt på antibiotika. Skal ta det med ro til jeg er ferdig med kuren, så blir jeg muligens sykemeldt om ikke kynnerne gir seg. Regner med full sykemelding fra mai uansett... Fikk høre hjerteslagene og babyen har det bra, så nå håper jeg at kynnerne roer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...