♥Love is in the aiR♥ Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har sagt opp jobben f.o.m 31/1-09 Hvordan blir det da med selvangivelsen neste år? Jeg har jo fremdeles halvparten av lånet på meg. Budre vi kanskje flytte alt over på sambo? Også skal vi gite oss neste år 2010, så da får han jo skatteklasse2? Og da er det vel ihvertfall lurt å flytte alt over på han? Har egentlig ikke peiling, så spørr dere=)
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 skatteetaten skal i grunn fordele lån og sparing og slikt på en slik måte at dere begge kommer mest mulig gunstig ut. Her hos oss varierer det fra år til år hvem som står med størstedelen av lånet på selvangivelsen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Skatteetaten er ikke villige her ihvertfall til å fordele gjeld/formue i forhold til inntekt. Så vi har flytta litt frem og tilbake hvert år, etter hvor mye jeg har tjent. Pr nå har gubben tjent mest og i fjor tjente han dobbelt så mye som meg, vi lar derfor alt lån stå på han... Så det er veldig avhengig av hvor mye man har tjent i løpet av fjor ¨ret. Dere blir vel skatteklasse 2 begge når dere gifter dere, men med mindre du ikke skal ut i jobb igjen så vil det lønne seg å flytte alt på mannen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå