Gå til innhold

Nå har jeg opprettet ny sparekonto...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke den beste økonomien, men klarer oss fint.. Fra februar 08 hadde jeg en hemmelig sparekonto som samboer ikke ante om. Klarte å spare inn 100.000 med gode renter (ca 10.000 i mnd fordi vi bodde billig) ved siden av bsu'en der det sto 90.000.

Nå i januar kjøpte vi leilighet. Når vi satt å snakket med baken ang lån sa jeg hvor mye vi hadde i egenkapital. Samboer satt med haka nede på knærne!!! Han sier hele tiden hvor stolt han er av meg:) Vi hadde aldri klart å kjøpe leiliget hadde det ikke vært for egenkapitalen jeg sørget for.

Klarer nok ikke mer enn noen tusen i mnd pga lånet og barnet vårt som kommer til verden snart. Men det gir meg et lite kick å spare bak ryggen hans, for så at vi har en del å rutte med når det virkelig virkelig trengs :) Selv er han en komplett idiot på sparing, har han 10kr til overs så går de med til noe drit han bare MÅ ha.

Hadde også lagt av 10.000 i en konvolutt, brukte det på å kjøpe inn babyklær og utstyr forledendag.

Flere som har hemmlige kontoer? eller tips til sparing??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette høres ut som noe som kunne funke for oss..

Skrevet

dette hørtes ut som noe som kunne funket for oss..at jeg sparte litt bak ryggen hans..men vet ikke om jeg hadde fått meg til å gjøre det...

lurer på om han hadde blitt sur for det..

kanskje jeg kan prøve litt, og se om det går...

han jeg bor med må også bruke hver enda krone som er til overs..

jeg har lyst å spare og legge opp en buffer..da det kan komme godt med i tiden fremover da vi planlegger barn...han tenker nemlig ikke lenger enn til neste lønning...

sparte du av dine egne penger eller av felles penger???

det må bli av mine egne tjente kroner tenker jeg..siden jeg tror han hadde blitt hissig om jeg gjemte vekk felles penger!!

Skrevet

Hehe, ja jeg skjønner hva du mener :) Jeg hadde dårlig samvittighet og trodde han skulle bli sur. Men så fant jeg ut, hvem kan bli sur når man plutselig står der med en sparekonto i vanskelige tider?

Kjør på ;)

Vi har ikke noe avtale om felles økonomi, jeg bruker av min og han av sin konto. Men vi har på en måte felles fordet. Pengene går av min konto og til sparekontoen (glitnir/BNbank der det er god rente). Har en vane å betale alle regninger og overføre litt penger til sparekontoen med en gang lønningen har kommet.

Det er deilig å ha de i en annen bank som jeg ikke sjekker hele tiden. Da er pengene "glemt" bort.

Skrevet

00:44 = HI

Hilsen HI ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...