*Nelly* Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 jeg ikke er prioritert.... Har lenge spurt om et kurs i forbinnelse av jobben. Et kartleggings kurs i språk av barn. På et møte jeg var på med sjefen og noen av de andre avdelingslederne, fikk jeg da beskjed at jeg ikke er prioritert.. han sa ikke at det var pga at jeg var gravid., men det trengte han ikke si heller, det lå liksom i luften. istedet sender han en asistent, som er av utenlansk opprinnelse og ikke har så godt norsk språk.(er ikke rasistisk ment) Men klarer ikke se henne kartlegge barn i norsk språk. Føler at sjefen begraver meg, før jeg er død. hvis dere skjønner. Og et spørsmål til.. er sykmeldt 40%, altså jeg jobber 60%. har jeg lov til og jobbe overtid, ved møter evnt sykdom. og hvis ja, skal jeg ikke ha overtids betalt når jeg jobber mere en 60%? eller?
erteposen + 4 Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Sjefen din har jo lov til å si at du ikke er prioritert. Har dere avtalt at du skal ha permisjon i t.d 10 -12 mnd. og de trenger noen med den kompetansen det året du er borte, tror jeg han/hun med loven på sin side kan begrunne prioriteringen med at du skal ha permisjon uten å gå utover loven. Jeg aner ikke noe om det andre spørsmålet, men på jobben vår får vi ikke overbetalt for det.
Herkules Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Kan ikke skjønne at du skal kunne jobbe overtid med overtidsbetaling når du er sm er du sm 40% så er det veldig så strengt å jobbe mer enn 60% Jeg tror også at du sjefen kan prioritere annerledes om det kurset er viktig for at en jobb skal bli gjort og ikke er fordi at du skal øke din kunnskap
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Når du er 40% sykemeldt så er det fordi kroppen din ikke tåler at du jobber mer enn 60%, og du kan SELVFØLGELIG ikke jobbe overtid. Om du kan jobbe over 60% ville jeg friskmeldt meg med en gang. Det andre spm fikk du også et godt svar på, de kan prioritere opplæring av andre når du skal være borte ett år, fordi de trenger kompetansen mens du er borte. Lykke til.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Om du jobber overtid skal dette oppgis til NAV ogdu får ikke overtids betalt. Og om du klarer det så er det vel ikke noe grunn til å være sykemeldt..
Bøtteknott Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Jeg mener det ikke er lov til å jobbe mer enn de 60 % , og hvis du f eks har et møte som gjør at dagen blir for lang/jobbet for mange timer, må du vel avspassere det. Tror jeg, da. Utrolig kjipt å bli nedprioritert på jobben, men skjønner jo arb.giver litt også, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå