Beccis Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har hele tiden ligget høyt på sf mål. Jeg har ligget langs den grønne linjen, men det har hele tiden vokst jevnt så jeg har ikke bekymret meg noe særlig for det. Men idag hos jordmor så har jeg hoppet opp nesten 4 cm på 2 uker. Altså fra 35 cm da jeg var 36+5 til 38-39 cm nå da jeg er 38+5. Jordmor sa at det ikke var noe å bekymre seg for og at dette ikke var noe henvisningsgrunn, men jeg kjenner nå at jeg blir litt bekymret når jeg ser det hoppet på skjemaet... Er det noen som har vært borti det samme? Jeg er egentlig ikke helt sikker på hva jeg bekymrer meg for, men kanskje litt redd for å få ett veldig stort barn... Ihverfall hvis jeg går på overtid:)
skilt Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har også stort SF mål, og sist hadde det hoppet, sånn at det ligger over på det hvite... Det jeg vet er at dette IKKE trenger å ha sammenheng med stort barn. Da jeg var inne pga komplikasjoner med BT, sjekket de jentas størrelse, og hun har et vekstavvik på -10%. Jordmor forklarte med mye fostervann, magefett fra før, og det at jeg bærer barnet utover, og ikke opp langs ryggen, da jeg ikke har noe særlig lang rygg akkurat, hehe :-) Husker at SF målet mitt var høyt sist også, og alle trodde jeg skulle få den giga babyen, siden jeg selv var VELDIG stor... Ut kom en liten tass på 51 cm, og 3056 gr. Er du veldig bekymret kan du jo gjerne spandere på deg en privat UL forå få målt bebiss, og fostervann og slikt? Lykke til med siste innspurt av svangerskapet :-)
Gjest StoooreMagenMin Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 hei hei:) jeg har akkurat vært borti det samme, men er to uker mindre påvei enn deg:) jeg ble henvist svangerskapspoliklinikken neste dag, der det ble tatt UL. legen fant ikke noe galt, og sa at slikt skjer iblandt. var skikkelig nervøs, men det har gått over nå. babyen har det bra, sparker og koser seg i magen, og presses seg lenger og lenger ned i bekkenet. hadde jeg vært deg, ville jeg krevd å bli sendt på skjekk, forå være sikker. lykke til:)
Beccis Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2009 Tusen takk for svar... Godt å høre at det er flere som har det slik og at det ikke trenger å bety en gigababy:) Jeg har hele tiden kjent mye liv så jeg får vel bare være glad for at tulla trives godt i magen.. Skal til legen min til mandag så hvis ikke jeg har født til da og hun fortsatt vokser så får jeg vel kreve en sjekk:) Tenkte på privat ul også, men jeg får se om jeg holder ut uten:) Masse lykke til til dere også Nå nærmer det seg med stormskritt...
Vestlandsspire Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Hei! sist eg var gravid hadde eg et sånn hopp, og ble strax sendt på sykehuset for ul og sjekk.. Viste seg at det var legen som hadde målt feil, og alt såg normalt ut... Greit nok jentungen var 4,5 kg til slutt da, men akkurat dette var legens feil. Men gøy med en ekstra ultralyd da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå