Gå til innhold

Ang pedofili og nabovarsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du man har en plikt til å varsle en evt. kjøper av huset ditt om at nærmeste nabo er dømt og har sonet for overgrep mot barn?

Bør det være en forskjell på om det er overgrep mot andre barn eller mot sin datter (og at han aldri har rørt andre, noe han trolig ikke kommer til å gjøre i framtiden heller...)

Hva syns du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plikt? Nei. Det må ikke ligge på private hender. Sånt må politiet ta seg av.

Skrevet

Jeg hadde hatt samvittighet for å selge det huset til en barnefamilie uten å fortelle. Selvsagt hvis jeg er 100% sikker på hva naboen har blitt dømt for og det ikke er et rykte.

Skrevet

Vel, dersom dere egentlig ikke ønsker å selge kan dere jo opplyse om det!! Jeg ville aldri ha kjøpt et hus dersom jeg visste at naboen var pedofil.

På den andre siden skriver du at dette ikke kommer til å gjenta seg og at han aldri har rørt andre enn sin egen datter. Hvilken garanti har du for det??

Skrevet

Glemte å få med:

Dersom du på et senere tidspunkt får vite at mannen har forgrepet seg på et av kjøpernes barn, hvordan blir samvittigheten din da?

Skrevet

Jeg synes ikke det er en plikt. Men hadde vel sagt det likevel hvis kjøper var barnefamilie.

Skrevet

Shit happens. Det er jo folket som har bestemt at politiet ikke skal si i fra til folk så da har ikke jeg individuellt ansvar.

Skrevet

et vennepar av meg kjøpte seg et hus. når de hadde flytta inn fikk de vite av naboene at ene naboen var dømt pedofil! når de 1 år senere ville selge huset, fikk de beskjed om fra megler at de var plikta til å opplyse de som la inn bud om den pedofile naboen. De hadde selv ikke fått denne opplysningen når DE kjøpte huset for et år siden. De kontakta advokat og får nå deler av kjøpssummen tilbake av de opprinnelige eierne

Skrevet

Det må jo forutsette at man vet om forholdet. Og at det kan bevises at man viste om dette. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke kjenner til så intime forhold i nabolaget. Og skulle det være snakk om blokk kan man umulig holde oversikt over dette?

Skrevet

Jeg har nylig kjøpt leilighet i ett borettslag på sandaker... Ble ikke opplyst om at det er åpensoning i samme borettslag=( hadde ikke kjøpt om jeg hadde vist dette her.... måten jeg ble klar over det var at jeg så på nyhetene at stig millehaug (husker ikke hans nye navn) satt inne i mitt borettslag..og ble på nyhetene beskrevet som norges farligste mann!!! Før jeg kjøpte spurte jeg selger og naboer om det var noe jeg burde vite om som ikke sto i papirene...og fikk ett neida, her er alt så fint at.. på dugnader osv er "fangene" med på lik linje med alle oss andre...liker ikke å ha mine barn ute uten tilsyn!! vet jo ikke om det kan være pedofile der når det sitter drapsmenn der!!!

Tilbake til spørsmålet hi...tror ikke du har plikt til å varsle naboer om slike ting, for personvernet gjelder jo alle (helt utrolig..) Men hvordan vet du at din nabo er pedofil??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...