Gjest Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Jeg hoster og hoster og hoster:( Ganske tørr hoste så tror jo ikke det feiler meg noe annet enn en luftveisinfeksjonMEN jeg får jo ikke sove om natten og begynner å bli rimelig sliten. Noen gode råd? Jeg har ikke salve jeg kan smøre under beina....
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Forsøkt å drikke varmt vann med honning før du legger deg? Det pleier å hjelpe meg.
mamman til to gutter Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har vært sånn siden januar og har fått cosylan av legen. Hjelper deg ikke noe i natt, men hvis du kommer deg til legen i morgen kan du jo få sove da:-(
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Skulle skrive at du kan smøre mentolatum under beina, men hjelper jo ikke det når du ikke har det Har du cayennepepper i hus? Bland litt i litt vann og drikk det.. Kan hjelpe
Shabby Cheap Chic Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Eldste her hadde tørrhoste en periode.. Leste ett kjerringråd om å ta en tskje (kanskje mer for en voksen) honning om morran og kvelden. Ikke veit jeg om det var det som funka men dagen etter hun hadde fått 2 ganger så hosta hun ikke lenger. Er verdt ett forsøk??
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Har ikke honning i hus og er alene hjemme med ungene. Fader nå gjør det vondt i høyre lunge når jeg trekker pusten og sef når jeg hoster. Skal endevende huset etter menthumaltum.
Shabby Cheap Chic Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Peppermynteolje under beina skal vvære effektivt.. I alle fall på barn.. Har du det da? Reis til legen i morra så får du sjekka det.. Jeg hosta på meg brist i 2 ribbein en gan.. hehe.. Hadde kikhoste da, men alikevel.. det var ikke noe godt ASS.. haha
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Har ikke en dritt fornuftig i huset tror jeg. Skal ringe naboen nå å høre om de har noen hostedempende piller. Lege har jeg jo ikke tid til før etter 1. april and you know why:)
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 Når jeg har bronkitt hjelper det å sove halvveis sittende, dvs at jeg bygger opp under ryggen min dyner/puter. Kanskje det kan hjelpe deg? Noe annet jeg synes hjelper er å koke opp melk med ingefærpulver og kanel, la det stå og trekke en stund og så drikke det, eventuelt med litt sukker.
Shabby Cheap Chic Skrevet 24. mars 2009 #10 Skrevet 24. mars 2009 Jepp jepp... hmm ja ring naboen du.. Hun må da ha noe..
Gjest ->>- Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 Dampinhalasjon. Kok opp vann i en gryte og heng over det med et håndkle over hodet så lenge du gidder, rett før du legger deg.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 Jeg hadde nok tatt meg en tur til legen. Det er jo godt mulig det er et helt normalt virus, men er det ikke det så kan du jo få noe for det. Og en resept på Cosylan hadde nok ikke vært å forakte, da får du i alle fall sove... Støtter rådet om dampbad, og sett gjerne et glass vann (eller en flaske eller no) på nattbordet så du kan ta en slurk om du våkner. Det kan også hjelpe å legge hodet høyere når du skal sove. Hilsen ei som fant ut at hun hadde mycoplasmainfeksjon etter å ha hostet dag og natt i et par uker...
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #13 Skrevet 24. mars 2009 Duuuu LOTP, kan ikke du si fra om du finner no som funker, jeg har holdt på som deg i snart halvannen uke og blir gaaaaaaal hvert øyeblikk:(
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #14 Skrevet 24. mars 2009 Naboen hadde ike noe så hun anbefalte cognac. hehehehe jeg som hater brun sprit.... nå har jeg tatt noen store slurker og så langt funker det tror jeg. Tåler ikke mer så håper jeg får en god natt søvn. Hvis ikke blir det dampbad. Takk for tips.
Tøysetipp Skrevet 24. mars 2009 #15 Skrevet 24. mars 2009 Tyggis.. Det hjelper meg om nettene. God bedring Leader:-)
Masaili <3 Skrevet 24. mars 2009 #16 Skrevet 24. mars 2009 Har du sterke halstabletter i hus? Jeg pleier å ha en fishermans friend i munnen når jeg sovner, da hoster jeg ikke så masse;) Gjentar det hvis jeg våkner av at jeg hoster igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå