Malin G. Spann Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Da har sønnen min fått diagnosen cøliaki. Gud hjelpe meg så godt å endelig ha det svart på hvitt! En ting jeg lurer på. Hvor lang tid tok det fra du søkte om grunnstønaden til du hadde pengene på konto?
It's all about me Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Da må jeg vel si gratulerer. Hva skjedde? Var prøvene positive alikevel, eller godtok de det positive resultatet med glutenfri kost? Grunnstønaden skal egentlig ikke ta lengre enn 5 mnd å behandle. Hos oss tok det derimot 7 mnd til vedtaket kom i posten og ytterligere en mnd før utbetaling. Men de etterbetaler fra diagnosedagen så du taper ikke en krone på sommelen dems.
Malin G. Spann Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2009 De godtok det positive resultaten han har oppnådd med glutenfri kost. Veldig godt å endelig være ferdig med det. Nå gjenstår det bare å søke om grunnstønaden så er vi vel i mål! Da må jeg rett og slett en aldri så liten tur på NAV i morgen.
It's all about me Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Så bra at den delen gikk lett da. Husk å ta med bekreftelsen fra legen, det er det eneste NAV krever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå