Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 sender barnet i bhg uten å søke jobb? Vurderer å slutte i jobben min. Trives ikke,men vil ha ungen fortsatt i bhg. Han trives der,og jeg har lyst å konsentrere meg om hjemmet. Har på en måte mistet lysten til å jobbe. Skal selvfølgelig begynne å jobbe igjen når jeg føler meg mer motivert.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Hva skal du leve av da, mens du opparbeider motivasjon?
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Du må jo pent ha barnehageplass om du skal motta dagpenger (hvis det er det som din fantastiske plan). Så det jeg tenker om arbeidssøkende som har barn i barnehage er at de like gjerne kan bruke plassen når de uansett må ha den (greit at barnet er vant til å være der).
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Jeg tenker at du gjør dumt i å vente med å søke jobber til du er mer motivert til å jobbe. Du blir sannsynligvis ikke mer motivert til å jobbe av å gå hjemme og sture. Du burde ikke heller prøve å søke jobber i en annen bransje, eller omskolere deg for en periode da?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Jeg tenker at du kanskje er deprimert og trenger hjelp. Hva gjør at du ikke ønsker å jobbe lenger? Kunne du tenkt deg å studere? Man kan få dagpenger hvis man har barnepass i form av besteforeldre eller lignende. Hilsen MM
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Vis du mottar dagpenger fra nav så er du pliktig til å ta den jobben de finner til deg så du er pliktig til å ha barnepass til barna dine..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Høres ut som hi skal slutte av seg selv. Da får hun vel ikke dagpenger. Jeg vurderer selv og slutte og prøve å finne meg noe annet. Får en pakke som jeg kan leve på en stund. Har tenkt å barnet i barnehage både for barnet sin del og fordi jeg skal bruke tiden til å skrive søknader etc.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Jeg er arbeidsledig og har ungene i bhg, men jeg leter etter jobb.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 HI får dagpenger selvom hun slutter selv, eneste er at hun får en karantene på 8 uker fra NAV før de begynner å utbetale dagpenger.
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #10 Skrevet 24. mars 2009 Ja, det er fort gjort å bare bli gående passivt hjemme ...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har ikke så stor tro på barnehage, så hvis jeg hadde vært hjemme ville jeg hatt barnet med meg. Heller noen dager på åpen barnehage.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 Man er jo hjemmer for å søke på jobber ikke passe på ungene hele tiden. Blir ikke mye jobb av det.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #13 Skrevet 24. mars 2009 Er det noe som heter mistet lysten på å jobbe??? Hallo, hvor deilig hadde ikke det vært, å kunne bare gjøre det man har lyst til,- og likevel få alt man ønsker seg??? Eller,- nei, JEG personlig hadde nok fortsatt i den jobben jeg har selv om jeg hadde blitt mangemilliardær.... ALtås, er du lei av nåværende jobb er det "rikitge", fra mitt ståsted iallefall,- å søke annen jobb/utdanning, men beholde den jobben du har til noe annet dukker opp...Å ikke jobbe "for man ikke har lyst",- det er helt uhørt....Mange som ønsker å jobbe, men ikke får seg jobb,- og at man i det hele tatt kan sitte og VURDERE å slutte og jobbe fordi man "Ikke har lyst";- det tyder på at vi har et samfunnsproblem mye større enn JEG hadde trodd..... Det burde ikke vært et reelt valg,- for NOEN....EN ting er å MÅTTE slutte, eller miste jobben, men å slutte fordi man "ikke har lyst":...jeg kommer ikke over det....??? Er jeg virkelig blitt så overgammel at jeg har en arbeidsmoral som er utdøende???
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #14 Skrevet 24. mars 2009 Siden du sier at du ikke skal søke jobb, antar jeg at du heller ikke skal melde deg som jobbsøker hos NAV og dermed ikke kreve noen trygd?? Da kan du gjøre akkurat hva du vil for meg. Men skal du være arbeidsledig og få dagpenger uten å søke arbeid, kan du dra en viss plass!! Dagpenger er for de som ikke frivillig er arbeidsledige, men som er ute etter å finne en jobb og trenger noe å leve av i mellomtiden. Ikke for dem som er lei av å jobbe!!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #15 Skrevet 24. mars 2009 Er til dels enig med deg 20.53. Men jeg har en jobb som jeg mistrives så sterkt i at jeg vurderer å ta en pakke som er ganske god. De ønsker å kvitte seg med folk. Så har jeg en mann som tjener så godt at vi klarer oss. Jeg ville aldri ha funnet på å ligge samfunnet til byrde. Så kan jeg nevne at jeg har jobbet fulltid i 20 år og vært syk bare en dag. Så arbeidsmoralen er det ikke noe galt med. Jeg er ikke Hi, men alt er ikke like enkelt alltid. Du høres ut som du har en jobb du trives ,i og jeg kan fortelle deg at det er himmelvid forskjell på en jobb du trives i og en du ikke trives i. Den store feilen til de som trives (har vært der) er at man tror at alle har det slik og begynner å snakke om arbeidsmoral. I min forrige jobb kunne jeg ha jobbet gratis på lørdagen fordi det var så kjekt.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #16 Skrevet 24. mars 2009 Slapp av folkens. Hun får ikke dagpenger uten å følge reglene hos nav. Du må søke jobber, møte på kurs etc. Så hvorfor hisser dere dere opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå