SiMaMi Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Jeg er ikke så flink til og vaske klær, jeg bare pælmer alle klærne sammen og håper det går bra (ikke hvitt da) Samboeren er veldig nøye på at det skal lukte rent av klærne, så masse såpe og tøymukner,, litt i meste laget noen ganger synes jeg. (men han vasker da klær:) Har en del hjemmestrikket dresser til nurket, hvordan vasker jeg det? Må ha alt med t-skje her. så vanlige klær, hvor mye såpe, hvilken såpe, tøymykner??
wirre;o) Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Regel nummer én: Neutral vaskemiddel - ett for farget og ett for lyst. Og tøymykner av samme merke. Dette får du også til ulltøy. Dersom det hjemmestrikkede er i ull må du vaske det med vaskemiddel for ulltøy ( Neutral ullvask) på ullprogram i maskin. En halv spiseskje vaskemiddel og en teskje tøymykner pr maskin uansett om det er ulltøy eller ei. Jeg vasker babytøyet for seg selv. Det samme med håndklærne som er babyens. Men nå er sikkert jeg litt "rar". Dersom du får stygge flekker bruker du flekkfjerner.. Det er mange og velge mellom.
PrøvLykken Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Bruker blenda sensitive. Er uten parmyme. Barn reagerer gjerne på parfyme. Vi bruker lite tøymykner, men når vi har det, er den også uten parf. Babyklær vasker vi på 60 grader, men bare i starten. Etter en stund går det sammen med resten av familiens tøy. Hjemmestrikkede klær tar jeg på finvask viss det er bomull, og ullvask viss det er ull. Bruker milo uten parf. På pakningene står det dosering. Jeg bruker ofte litt mindre, så tar jeg heller flekkfjerning når det er nødvendig. Viss det er mye tøy i maskina, tar jeg ekstra skylling på.
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Bruker aldri tøymyknere vi.. Synes klærne lukter friskere uten;) Bruker miljøvennlige vaskenøtter, noe som kan brukes til alt - ikl. ull/silke.. Litt snikreklame fra meg;)
Vinden blåser Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 hjemmestrikkede klær vasker man på ullprogram eller for hånd hvis der ikke er spesielle allergier i familien ville jeg vasket klærne på lik linje med dine egne. :-) jada jada..skyt meg! men vi har alltid brukt vanlig vaskemiddel og vanlig tøyskyllemiddel..men nå har vi ingen allergier eller liknende i familien... vasker ungenes klær sammens med våre det samme gjør alle andre jeg kjenner
SiMaMi Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2009 Takker for svar! Men det var jo litt forskjellig svar.. så jeg ble jo egentlig ikke så mye klokere:)
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 Jeg er en som IKKE er hysterisk for litt parfyme i skyllemiddlet. Så jeg vasker babyklær alene med Blenda sensitiv og med Comfort sensitiv tøymykner(den lukter svakt) Jeg vasker alt hvit og lyse gult og lyserosa sammen.På 60 grader. Ull osv går på ullprog med Milo el. Vasker osgå alt av babytøy alene i førsten,men etter vært sammen med resten;)
SiMaMi Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2009 Tror jeg går for svaret ditt jeg altså Linn,Skrållan&Lille spire:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå