Gå til innhold

sex med kondom

Anbefalte innlegg

Skrevet

er som å spise sjokolade med papiret på!! arg!

finnes det andre alternativer for oss som ikke tåler hormonelle metoder ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det kun er for ikke å bli gravid, pessar med sæddrepende krem eller kobber spiral

For å unngå kjønnssykdommer

Nei, finnes ingen andre alternativer, bortsett fra femidom som neppe er så mye deiligere...

Skrevet

jeg har samme problem, og kan ikke sette inn noe spiral da jeg sliter mye med magen.. smerter og infeksjoner osv..

så vi må også bruke kondom.. kjipe greier!!!

vil ha bebis, men får ikke det enda da min samboer ikke vil ha barn enda.. så kondomen er godt brukt her i huset..

gleder meg til vi kan kaste den og starte prøvinga:D

om han får lyst til det da..

Skrevet

det er kun for å ikke bli gravid ja.. vi er gift, og jeg regner ikke med at faren for kjønnsykdommer er tilstede... da har han ihvertfall en del å forklare... kanskje jeg skal undersøke kobberspiral.. er redd for å blø mye med den.. jeg blør mye når jeg har mensen...

er ikke noe gøy med kondom altså!!

HI

Skrevet

eller pessar... hm...

HI

Skrevet

Du kan jo tempe, det vil si måle tempen hver morgen tils amme tid før du står opp etter minst 6 timers søvn.

Når da tempen synker for så å stige igjen høyere enn den var før, har du EL og da må du bruke kondom/ være absitnent.

Dette kan gå bra hvis du har regelmessig syklus og kjenner kroppen din, hvis ikke....

Søsteren min drev med naturlig familieplaning i 3 år før hun fikk nr 1 og han var planlagt

Skrevet

nei, det er ikke så opphissende med kondom. og man kjenner at det er annerledes..

kan man ikke bruke bare sæd drepende middel?

må man ha pessar også når man bruker det?

Skrevet

Hva med Lady Comp?

Litt dyr engangsutgift. Men funker jo..

Skrevet

Forstår ikke hva som er så ille med kondom jeg. Nesten alle vi kjenner hopper av i svingen. DET må være kjipt det!

Skrevet

Anbefaler deg Lady-comp eller Pearly (eggløsningsmålere)- sjekk www.buenaventura.no!! Har brukt det i 7 år nå.

MEN- man slipper ikke helt unna der heller. Må jo bruke kondom i de røde periodene, da jeg har EL. Og LC tar ganske lang sikkerhetsmargin, så vi må jo bruke noe annet i tillegg nesten halvparten av måneden. Før brukte vi pessar og sæddrepende gele i den røde fasen, men nå selges jo ikke pessar i Norge lenger. Så da blir det kondom da... og sambo HATER det. Han er så motvillig til å ta dte på, så alt ansvaret og masinga ligger liksom på meg. Han sier han mister all følelse med kondom. Så det har blitt så vi har hoppet av i svingen veeeeeeeldig mye i disse periodene.. Selv om vi vet det kan være farlig.

Skrevet

Enig med anonym 19:52, avhopping må vere dritkjipt!

Her bruker eg berre kondom, og treff eg på ein mann som har haldninga om at kondom er som å spise sjokolade med papiret på, så skal eg kjøpe ein sjokolade til han som han kan spise uten papir før eg går ifrå han.

Men eg er singel då, hadde vert noko anna i eit forhold. Har du prøvd cerazette? Det har jo gestagen og ikkje østrogen, legen min meiner at eg kan gå på den, men eg har tett oppfølging siden at eg har så store sjansar for blodpropp. Så akkurat no er det kondom og p-piller.

Skrevet

Det er jo kjipt å hoppe av ja. men for pokker- hva skal vi gjøre da. Når han mister så mye følelse at han nesten ikke kan komme, kjipt å ha det slik halvparten av gangene vi har sex. Vi har sex omtrent annenhver dag- så det blir myyye kondombruk igjennomk årene. Hvor ble femidomet av???

Skrevet

Ikke bare det, men en dag sprekker kondomet også blir du gravid akkuratt når det passer minst. Det kan jeg love deg.

Hvis du er heldig nok til å tåle kobberspiral er det ikke dumt, gjerne kombinert med sædrepende krem.

Skrevet

Klippe strengen?

Det blir løsningen her (jeg tåler ikke hormonprev)

Kobberspiral har for kjipe bivirkninger

pessar er vel ikke mulig å få tak i?

Skrevet

Vi har brukt kondom i mange år tidligere og ingen av oss syns det var noe problem. Jeg syns det var veldig greit å slippe sølet. Fikk orgasme hver gang begge to.

Nå er vi ferdige med barn og jeg bruker hormonspiral, men ser ikke bort i fra at jeg tar den ut og heller bruker kondom.

Når kondomet sprekker tar man selvfølgelig en angrepille. Har måttet gjøre det to ganger i løped av alle årene.

Skrevet

Jeg blir fryktelig hormonell av å stappe i meg p-piller, så det er samboer og jeg ganske enige om at det ikke er noen god løsning for oss. Derfor har det gått i kondombruk fram til vi ble planlagt gravid med vårt siste barn nå i høst. Etter at fødselen er vel overstått skal han inn på dagkirurgisk for å klippe strengene. Skal bli deilig å slippe å bruke kondomer, eller hoppe av i svingen og bekymre seg for om det har gått bra denne gangen også.

Skrevet

Angrepille er smart det gitt at man faktisk har husket å ta det med på den ferieturen til et katolsk land hvor angrepille er uhørt ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...