Barken Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Var på vanlig kontroll hos legen idag, og da fant de sukker i urinen. Jeg leser også her at noen har vært veldig tørste...Og jeg har vært vanvittig tørst i det siste.. Jeg skal inn på legekontoret igjen imorgen, da jeg fikk beskjed om å komme fastende. Er det vanlige blodprøver dem tar da? Hva skjer eventuelt hvis det viser seg å være svangerskapsdiabetes?
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Hei! De skal sikkert ta en glukosebelastning, da tar de først fastende blodsukker av deg, så skal du drikke sukkervann 3 dl, sitte og vente i 2 timer og så måler de nytt blodsukker av deg (stikk i fingeren). De tar vel kanskje langtidsblodsukker av deg også. De resultatene de får bestemmer om du henvises til sykhuset for vurdering og eventuelt insulinbehandling. Lykke til i morgen! Jeg har vært i svangerskapsdiabetes så er det noe du lurer på er det bare å spørre, er her inne i alle fall en gang om dagen.
Barken Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2009 Åhh....ok. Tusen takk for svar. Da er jeg spent på hva resultatet blir ;-)
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Jeg glemte å si at om du har svangerskapsdiabetes er det som oftest ikke noe problem for babyen så lenge en får oppfølging og får regulert blodsukkeret. På Ahus der jeg blir fulgt opp har jeg vært på kontroller hver 14 dag frem til uke 34 og deretter hver uke, da er jeg hos jordmor, indremedisiner og gynekolog, de følger med slik at babyen ikke blir 5 kg og at jeg hadde blitt satt i gang før babyen blir for stor, men pga tidligere svangerskap skal jeg ha planlagt keisersnitt denne gangen. Så du må ikke engste deg, det de ser oftest med slike babyer er at de kan ha litt vanskeligheter med å regulere sitt eget blodsukker til å begynne med, men det er ikke noe problem så lenge sykehuset følger med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå