blond Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Da jeg var barn var de blonde hodene i flertall, mens i dag er det bare et blondt hode her og der. Er det slik i barna deres barnehage og skole også?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Nei, det er ikke mitt inntrykk, synes i grunnen at når jeg var barn var det fler mørkhårede barn, mens nå er de fleste blonde, også mine barn selv om jeg er mørkhåret, og samboern er mørk blond, på grensa til brun.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Det har jeg faktisk ikke tenkt over. He he.. Tror kanskje det er likt her. Flest mørke i vår nærmeste familie tror jeg da.. På skolen og barnehage klarer jeg ikke å se for meg..
Tokatter_USA Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Det er utrolig mange blonde barn her. Nesten flere enn jeg husker fra Norge i min oppvekst (og ser på gamle bilder også). De blonde hodene er absolutt i flertall her. De fleste blir sikkert mørkere etter hvert, som foreldrene, men de begynner som lyshårede.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Interessant spørsmål! Har aldri tenkt noe over det selv... Må bli litt mer oppmerksom, å se i klassene f.eks, så kanskje jeg kan gi et bedre svar på hvordan det er her... ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå