Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Da vi kom til kunstutstillingen/foreldrekaffen i ettermiddag hylgråt sønnen vår. Han hadde fått en kopp kaffe over seg! En voksen (tror det må ha vært en forelder) hadde mistet koppen sin over siden av hodet hans + skulderen. En ansatt var i ferd med å kjøle ned skaden, mens gutten vår tydeligvis hadde vondt og var svært forskrekket. Vi fikk roet gutten ned og det ser ut til å gå bra, selv om han er rødflammete i hodebunnen og litt på skulderen. En solid førstegradsforbrenning, i følge en sykepleiermor blant foreldrene. De ansatte tok dette alvorlig og var tydelig opprørte over det som hadde skjedd. Det jeg lurer på er: hvis det var deg som hadde mistet koppen over en gutt på 1 år og 9 mnd - ville ikke du tatt kontakt med foreldrene,- om ikke annet for å døyve egen fortvilelse, be om unnskyldning el.l?
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 jeg hadde vært veldig lei meg og helt klart snakket med foreldrene. Hvis det var mange der kan det jo også vært barn eller voksne som skubbet borti personen med kaffekoppen.
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 De kunne godt ha tatt en telefon og sagt at de beklaget og spurt hvordan det gikk med gutten. Jeg har irritert meg over dette temaet lenge, synes det er IDIOTISK at barnehagepersonalet skal gå rundt med kaffekopper og tekopper. Det er jo bare dømt til å gå galt innimellom. Unger spretter hit og dit, snubler og dytter borti og det kan være farlig enten man står med koppen i hånda eller har den på bordet, benken eller i vinduskarmen. Dessverre er det tydeligvis veldig vanlig at ansatte i barnehager går rundt med kopper med varm drikke til stadighet. Hvorfor ikke drikke kaffe og te i pausen og la være å gå rundt barna med varme drikker....? Hvis noen hadde sølt varm drikke over mitt barn og forårsaket brannskade på henne i en barnehage må jeg si at jeg hadde blitt veldig sint. Barnehagen er ungenes arena, der skal de være så trygge som mulig mener jeg.....
Linchen Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 HI her. Takk for at dere er enige med meg, da veit jeg at jeg ikke er urimelig. Klart det var et uhell - sånt skjer. Men som en mor sa - det burde kanskje bare serveres saft på slike åpne dager? Har ikke sett særlig slurv med dette blant personalet. Men da gutten min og en til skulle få være med en ansatt for å få kake, sto det altså en eller annen bak dem med en kopp som hun mistet i hodet på han, uvisst av hvilken grunn. Det kunne gått riktig galt! Nå i ettertid er jeg mest takknemlig for at det ikke gikk verre, men der og da ble jeg veldig redd og betutta.
Linchen Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 He he og der var jeg ikke anonym lenger heller;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå