Gå til innhold

Sykmeldt pga. kynnere? (samme som 2. trimm..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange som er sykmeldte pga. bla. kynnere? Det er jeg blitt. Det kombinert med stress. Hadde ikke trodd det da jeg gikk til vanlig kontroll. må visst ta det ganske så rolig i tiden som kommer. Andre med erfaringer? Vil de kunne gi seg? Gikk det greitt å begynne på jobb igjen? sykmeldt lenge?

Jeg er i uke 27.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble 50% sykemeldt i første svangerskap av samme grunn som deg, tror jeg var i uke 28 da. Var 50% sykemeldt frem til 3 uker før permisjon, da ble jeg 100% sykemeldt.

Jeg har en jobb med mye tunge løft og bøy og tøy og det fungerte ikke helt bra med masse kynnere.

Skrevet

Veldig forskjellig praksis, jeg hadde kynnere fra uke 21 i første sv.skap, ble ikke sykemeldt før i uke 34 - og da var det pga bekkenløsning... Og jeg hadde MYYE kynnere...

Gjest StoooreMagenMin
Skrevet

hmm...må si jeg lurer litt på dette. dere som er eller var sykmeldte pga kynnere. hvordan var de kynnerne?

jeg har hatt kynnere siden rundt uke 18-20, og aldri blitt sykmeldt av den grunn.

er deres kynnere vonde da eller, klarer dere ikke å røre dere? bare lurer altså..:)

Skrevet

Jeg har i hele svangerskapet vært plaget av ike å få sove maks 3-5 timer pr. natt. Dette kombinert med en god del stress gjennom jobb og videreutdanning i tillegg, har gjort at jeg får kynnere bare jeg reiser meg og går over golvet. Da kynerne søndagskvelden "satte" seg godt i ryggen og kom ganske jevnt (12 -14 ganger over et par timer) ble det ikke noe kjekt... Da dette ble nevnt for jordmor og hun vet at jeg har historie med for tidlig fødsel fra før (stoppet i uke 30 og fødsel i uke 34) ble jeg sendt inn til lege for sykmelding... Dette kom i tillegg til at jeg ikke hadde lagt på med på 1 mnd og at symfuse målet ikke fulgte samme kurve som tidligere i svangerskapet. Det flatet litt mer ut. "Hadde ikke vært så bra rugekasse i den siste tiden" var vel kommentaren...Kom veldig uventet på, da jeg bare skulle inn til vanlig rutinekontroll...Får heldigvis en ekstra UL for å måle veksten på den lille da...

Skrevet

Har vært i SM siden uke 22 pga kynnere, og blir det nå ut svangerskapet. Er i uke 31 nå..

Gjest StoooreMagenMin
Skrevet

ja, den forstår jeg. der er det flere faktorer som gjør deg sykmendt:)

men, resten..hva med dem? alle kan jo ikke ha slike faktorer som deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...