Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå igjen 16 dager til termin (9.april) og skal på svangerskapskurs eller fødselskurs 31.3. sammen med samboeren. Skulle visst være kontroll samtidig, og det passer jo bra.

Har egentlig ikke tenkt på kurs tidligere pga litt trøblete svangerskap med vektnedgang ol. men ringte jordmor og hun sa vi kunne ha et kurs da, hvis det ikke skjedde noe tidligere.

Trodde det var viktig å lære puste-teknikk mm men virker ikke sånn? Har dere erfaringer med dette?

Var på kontroll på sykehuset med omvisning en mnd før termin, men det var dårlige greier! Ble ikke klokere av det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på kurs i begynnelsen av mars. Lærte ikke pusteteknikker, jordmor sa at det var litt gammeldags og at pustingen som oftest kom av seg selv når man hadde rier. Derimot fortalte hun om de ulike fasene i en fødsel, smertelindring, fødestillinger og om amming. Var veldig lærerikt:)!

Skrevet

Jeg har også lurt på dette... Vi skal i begynnelsen av mai, og mange av de spørsmålene som stilles her inne ble jeg fortalt at vi skal gjennom på det kurset...

Skrevet

Vi har vært på kurs. Fødselsforløp, litt om trening av bekkenbunnen, omvisning på sykehuset og info om barseltid og amming. Mye bra info og veldig ok at mannen får samme info som meg. Jeg er glad vi har vært på det.

Skrevet

Vi var også på kurs i forrige uke. Fikk informasjon om fødselsforløp og smertelindring, og mannens rolle under fødselen. Synes det var veldig fint å få med seg, og for min kjære mann, som ikke akkurat har lest side opp og side ned om fødsler, så var det greit å få vite om hva vi skal igjennom. Tror helt klart det er lettere for fedre å være med på et sånt tretimers kurs enn å sette seg ned med en bok : )

Skrevet

Var i går på ullevål jeg syns jordmor var flink og nyttig info for mannen ,,nå er jeg dårlig til å forklare ting...det skal sies!!!

Skrevet

kan ikke si jeg vil kalle det kurs, men vi var hos jormor hvor hun gikk igjennom et fødselsatlas som viste de ulike stadiene i fødselen og synes det i og for seg var lærerikt nok!:)

Skrevet

Takk for svar. Spennende å se høre neste uke:)

Skrevet

Vi var på et fødselsforeberedende kurs i kommunen som gikk over 10 timer, synes dette var veldig lærerrikt og spennede! Dette var under svangerskap med mitt forrige barn, godt å høre litt fra andre og få info når det er første gang. Lykke til , )

Skrevet

Vi har også vært på Ullevål, på såkalt fødselsforberedende kurs. Jordmor som holdt kurset var veldig dyktig, og hadde masse humor og varme. Ble litt lei meg da jeg skjønte at hun ikke jobber på den fødeavdelingen jeg har fått plass på - hadde GJERNE hatt henne med meg i fødsel.

Der lærte vi heller ikke pusteteknikker og sånt, men gjennomgang av fødselsfaser, smertelindring etc. Veldig nyttig informasjon, både for meg og samboer. Kan absolutt anbefales.

Hvis du føler for en gjennomgang av pusteteknikker etc, bør du kanskje enten ta det med jordmor, eller så finnes det kanskje egne sånne type kurs, det vet jeg ikke... Eller så nevnte jordmor på kurset vårt at hvis man f.eks har drevet litt med yoga, så kan man jo dette med pusteteknikk.

Lykke til ! :-)

Skrevet

jeg var ikke på hverken omvisning eller svagnerskaps kurs i siste graviditet og har ikke tenkt å vere det nå heller.

Følte ikke at jeg manglet noe i det hele tatt under sist fødsel, shit jeg skulle gått på kurs var ikke i mine tanker.

Mitt valg til smerte lindring var enkelt da jeg har sprøyte skrekk, kun lystgass og varmeposer. Og det gikk utmerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...