Gå til innhold

Har dere vært på svangerskapskurs/fødselskurs?


jippi78

Anbefalte innlegg

Har nå igjen 16 dager til termin (9.april) og skal på svangerskapskurs eller fødselskurs 31.3. sammen med samboeren. Skulle visst være kontroll samtidig, og det passer jo bra.

 

Har egentlig ikke tenkt på kurs tidligere pga litt trøblete svangerskap med vektnedgang ol. men ringte jordmor og hun sa vi kunne ha et kurs da, hvis det ikke skjedde noe tidligere.

 

Trodde det var viktig å lære puste-teknikk mm men virker ikke sånn? Har dere erfaringer med dette?

 

Var på kontroll på sykehuset med omvisning en mnd før termin, men det var dårlige greier! Ble ikke klokere av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er akkurat ferdi me kurset i dag.. er 35 + 1.. veldig bra informasjon. men jeg visste i grunn endel siden jeg tok kurset så seint i svangerskapet, så skulle ønske jeg hadde tatt d tidliere i sv.skapet. de har slutta me pusteteknikk på kursene. de sa at d hadde ingenting for seg.. så d var litt dumt, jeg også trodde vi skulle lære pusteteknikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 24.april og vi skal på fødselsforberedende kurs og omvisning tirsdag 31.mars -- da er jeg 36+6. I påmeldingsskjema vi sendte var det rom for å skrive hvilke forventninger vi hadde til kurset. Selv forventer jeg at de skal gå gjennom fødselen trinn for trinn, forklare hva de forskjellige smertestillende tilbudene er, gjennomgå prosessen rundt et hastekeisersnitt, gi mannen tips om hva han kan gjøre, osv. Jeg har også hørt/ lest at de ikke legger vekt på pusteteknikk lenger, fordi det man gjør instinktivt visstnok fungerer bedre enn et konstruert pustemønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei

 

ville bare si at det kan være lurt med litt tips i fh til pusteteknikk. mente jeg kunne dette, men pustet helt feil forrige gang. er jo egentlig bare å puste inn m nesa og ut m munnen litt sammen, litt og litt luft, men jeg tror jeg peste som en hval. håper på bedre pusting denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...