Gå til innhold

Hvem bør boliglånet stå på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... den som tjener mest eller den som tjener minst?

I forhold til fradraget... Vi er nemlig litt uenige her nå hvem av oss som er mest lønnsomt, hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker skattekalkulatorene paa dinepenger.no ganske mye til saant. Der kan man proeve seg fram med forskjellige utregninger.

Skrevet

skjønner ikke den siden der helt... noen andre som vet??

Skrevet

Den som tjener mest.

Men mener å ha lest at man ikke kan velge hvem det skal stå på med mindre man er gift.

Skrevet

Vi er ikke gift før neste sommer :o) men har lånet på mitt navn selv om det er han som tjener mest fordi mener å ha hørt at det er lønnsomt i forhold til gjeld og inntekt.. Altså at man har høy gjeld med lav inntekt (er student)...

Skrevet

jeg lurer på noe lignenede.

vi er samboere, vi er begge låntetagere 50/50, men jeg har fått all rentegodene på selvangivelsen. jeg tjener MINST. er det mer gunstig hvis vi har boliglånet i hans navn fremfor mitt eller om vi allefall presiserer at han har 50%?

er skikkelig frustert, jeg har fått igjen masse på skatt da jeg med vilje har betalt for mye samt at jeg og har fått hans del av rentene. men han har fått skikkelig baksmell, så nå må vi prøve å gjøre dette smartest mulig.......

Skrevet

Lånet vårt står på samboer min.. Han tjener mest...

Skrevet

som jeg har skrevet før, har lest i veiledning og fått vite når vi har ringt skatteetaten at en MÅ dele det på to når lånet står på begge to- og en bare er samboere.

hvis han får baksmell, vil den bli litt mindre om dere deler lånet på to. det har det altid blitt hos oss.

Skrevet

Vi er samboere med felleslån. Lånet står på selvangivelsen til samboeren min for han tjener mest. Det var rådgiveren i banken som sa til oss at lånet burde stå på den som tjente mest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...