mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Var på halvtårskontroll for en liten tid tilbake, og ble da henvist til øyespesialist fordi lillegutt skjeler. Har ikke vært der enda, men er litt spent på hva som skjer videre.. Noen som har erfaring?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Nu ska æ ikke si for sikkert, men trur dm må gå me en øyelapp foran det "friske" øye? :-) Så da får du dæ en liten pirat ;-) Trur d e ganske enkel behandling i de fleste tilfella :-) Lykke til!
Lillian m/4 Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Vår gutt på 2 år har og vore til øyespesialist. Pga at han var sjeløyd, dei fann ingenting der heldigvis, han var på kontroll då han var 1 år og ny no da han var 2 år. Legen som henviste oss, sa at dei brukte å bruke briller for å behandle det. Eg og trudde dei skulle ha lapp.
Frøken Freken Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Endelig et spørsmål jeg kan svare på! Lapp over det gode øyet er for å trene opp det dårlige. Selv gikk jeg med lapp på venstre øye noen timer til dagen da jeg var liten. Desverre ble øyelege kontaktet for seint til at feilien kunne rettes opp. (Var tre år da jeg begynte med briller) Jeg ser fortsatt dårlig på begge øynene og bruker ikke det venstre nesten - selv om jeg har linser på begge to og ikke sjeler. Vær glad for at du har fått henvisning - så tidlig er det gode sjanser for at synet kan korrigeres, om det skulle være nødvendig. Jeg skal på 6mnds-kontroll på torsdag og har da tenkt å tigge til meg en henvisning for Snuppelure, selv om hun ikke sjeler. I følge øyenlegen går arverekken ofte fra far til datter til hennes sønn til hans datter osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå