Gå til innhold

Overtid og igangsetting....?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

off off...er nå på overtid med 8.dagen etter ul-termin. Mens-termin og min egen termin er 25.mars..allikevel blir man jo så opphengt i ul-terminen. Nå har jeg bare gitt opp å "føde" av meg selv. Har vært moden med 1 cm åpning i snart to uker, med masse nedpress, modningsrier og kynnere uten at noe skjer.

JM har bestilt overtidsvurdering til førstkommende lørdag. Noen som vet hva som kommer til å skje da? blir jeg satt i gang? JM sa at vi kan ta med fødebaggen, da de mest trolig vil sette i gang, forutsatt at det ikke er "kaos" på føden denne dagen. Hørt slikt?? blir skikkeli skuffet dersom jeg ikke blir satt i gang på lørdag. Hvem kan vel si om det er mindre kaos mandagen liksom?? off..begynner virkelig å bli lei nå..er også redd for at det skal komme en kjempestor unge pga overtid....

Uansett: noen som har fått overtidstime/vurdering? og vet hva som vil skje? er det bare vurdering/undersøkelse? eller blir man faktisk satt i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på, så dytter litt for deg jeg. Hvilket sykehus skal du føde på?

Skrevet

:-) Åse sjukehus..i Ålesund... du da?

Skrevet

Hei! På overtidskontroll vil du bli undersøkt av jordmor som vanlig, i tillegg vil hun ta en ctg måling (sparketest). Deretter er det en fødselslege/gynekolog som undersøker deg og tar ultralyd. Så bestemmer de seg for hva de skal gjøre med deg. Det er store forskjeller fra sykehus til sykehus på hvor lenge de venter før de setter deg i gang om alt er bra. For 4 år side ventet Bærum sykehus opp til tre uker, men det er det heldigvis slutt på. Nå setter de fleste i gang fødselen etter 10-14 dager. Husk at igangsetting kan ta flere dager.. men setter de deg på drypp kan det virkelig bli fortgang i sakene! Lykke til en hel masse! Jeg gikk 15 dager over ul termin med forrige mann og vet akkurat hvordan dette føles!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...