Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet noen hvor lang ventetid det er på ullevål om dagen?? noen som vil komme med litt erfaring fra ullevål? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter det jeg hører er det 3-4 mnd ventetid på Ullevål i disse dager. Men husk at de har ganske lang sommerferie, så plutselig kan den reelle ventetiden være mye lenger.

De ansatte er både vennlige og flinke men avdelingen er litt preget av at de ikke har all verdens ressurser. Telefontiden er kun en time per dag og det er ikke alltid lett å komme gjennom. Særlig i forkant av første forsøk følte jeg at informasjonen var litt mangelfull, men jeg synes likevel det er positivt at de bruker ressursene på behandling i stedet for småprat med pasientene.

Selve avdelingen har lokaler som ikke er de beste. Skal du feks på do i forbindelse med uttak, må du ut i gangen der gutta sitter. Alt er veldig lite privat.

Mitt siste ankepunkt er at de kjører samme opplegg for alle og tar lite hensyn til individuelle forskjeller. På et av forsøkene er jeg ganske sikker på at jeg kunne fått flere modne egg med noen dager ekstra stimulering, men det virket som sykehuset var veldig opptatt av å følge fastlagt opplegg. Med ved mitt siste forsøk tok de derimot individuelle hensyn og jeg hadde innsetting på en dag ingen andre hadde innsetting.

Sammenlignet med private klinikker er de visstnok veldig forsiktige med å gi høye doser Puregon.

Alt i alt gir jeg Ullevål og ikke minst de ansatte der gode skussmål. Solide folk med lang kompetanse som vil ditt beste.

Skrevet

hei du :) tusen takk for svar. ble så usikker nå, men argumentet vårt ved å velge ullevål er at ed har kort ventetid sammenliknet med riks. som du sier, det er sikkert lengre ventetid pga sommerferie og derfor sa de sikkert 6 mnd til meg. var på hsg på riksen og der var det så flott, eget toalett med skifterom og nytt og fint, men spørs om jeg skal venktlegge det så veldig. og det med tlf tid er jeg litt usikker på... hva hvis jeg har fått mensen, da må jeg jeg vel si ifra umiddelbart eller noe sånt, og hvis de ikke tar tlf kan jo alt gå i dass...

uff, har så mange spørsmål... hva er puregon??

takk for svar...

Skrevet

Skjønner usikkerheten din. Men jeg er veldig sikker på at selve behandlingen er like god på Ullevål som Riksen. I følge hjemmesiden deres at ventetiden akkurat nå 4-6 mnd (det er ikke alltid hjemmesiden er oppdatert).

Ikke bekymre deg for telefontiden. Når jeg tenker etter tror jeg kanskje telefontiden ble utvidet og helt riktig..... Sjekket også på hjemmesiden deres om telefonhenvendelser:

mandag: kl. 11.00 - 12.00 og 15.00 - 17.00

tirsdag og onsdag: kl. 10.00 - 12.00

torsdag og fredag: kl. 11.00 - 12.00

Jeg ville ringt Ullevål i morgen og spurt dem når du kan regne med å sette i gang.

Nummeret:

22 11 93 05

Om behandlingen:

http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iCategoryId=576&iInfoId=13932&iDisplayType=2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...