Gå til innhold

Flere med ekstremt "redebyggeinstinkt"?


Maia&Mathias <3

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sett på maken på hvor huslig jeg har blitt her helt på slutten av svangerskapet! Er nå 38+5 og har siden jeg gitt ut i permisjon gjort noe huslig hver eneste dag!!! Til nå har jeg : ryddet på loftet, vasket alle kjøkkenskap og -skuffer både innvendig og utvendig og ryddet og kastet masse som var i disse, av-iset og vasket både frysen og kjøleskapet,vasket alle vinduene i huset, vasket og strykt alle gardinene i hele huset, presset på for å få skiftet flisene i ganga (noe som jeg og samboeren gjorde for to uker siden - jeg både tok opp de gamle flisene, la de nye, fuget og vasket!!) og gjort vanlig reint. Klesskapene har også blitt ryddet i og tøyet til babyen er selvfølgelig vaska, bretta og lagt på plass for lenge sida! Babyrommet stresset jeg også med for å få ferdig, kjente at jeg ikke fikk roen før jeg kunne si at det var ferdig, selv om det ikke skal bli brukt med det første (babyen er jo inne hos oss de første månedene! ). Nå har jeg gått over til baking, og har siden fredag laget eplekake, pizzaboller, kringle og vårruller som har blitt lagt på frysen.

Er det flere enn meg som har det på denne måten? Er førstegangsfødende og må le og riste litt på hodet av meg selv! Er til vanlig ganske laid back og ligger heller på sofaen enn å styre rundt som jeg har gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må le litt her, det er som om å lese om meg selv!! Har det på akkurat samme måte!! Vasker, rydder, baker, organiserer alt som kan i hele huset! Ikke en skuff er gjennomgått og systematisert,- utrolig rart dette her. Nå har jeg ikke mer å gjøre, så må pent prøve å slappe av. Godt å tenke på at alt er iorden til babyen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok redebygging her også ja;) Var samme med første, så det ligger nok i instinktet vårt dette, he he.. Har rydda garasjen, klesskapene, funnet frem igjen babyutstyret og klærne.. Vasket og lagt det pent sammen.. Her va det meste klart da, siden alt av utstyr var i hus fra før.. men nå er det klargjort til nestemann;) Vasker hus til stadighet da, og baker hver uke en porsjon gjærbakst etc. til fryseren... som er nesten full nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ligger i instinktet vårt. Pleier visst å komme en ekstrem energi på slutten av svangerskapet.

Bekkenet mitt spiller ikke på lag denne gang så blir ikke den store rengjøringen her desverre!! Har veldig lyst, men får det ikke til. Klarer jeg å få bekkenet med på litt en dag så er smertene store etterpå. Skikkelig irriterende. Så tar litt nå og litt då.

Har fått baka litt barselmat heldigvis. Hadde nettopp rund dag, så jeg bakte masse og fikk mange forskjellige kaker og boller i frysen. Deilig det er gjort. Fått vaska alle babyklærne og sotert etter størrelse. Tatt fram alt babyutstyr.

Sist svangerskap hadde jeg det som deg. Vaska daglig og visste ikke hvor jeg skulle vaska på slutten. Nyt det.

Jeg er veldig ryddig og renslig av meg så svelger en del kameler nå når jeg ikke får vaska alt jeg vil!! (Komrer sterkt tilbake!!) Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...