xnjil Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 til å ta tidlig UL før uke 18, jeg har time hos fastlegen min når jeg er 9 uker på vei, og hun har ikke apparater for å vise hvordan det går med spiren,mener sjerm. jeg orker ikke å vente , og jeg hadde ma før jeg fikk sønnen min , denne gangen er jeg redd for at det skal skje i gjen, kan jeg bestille time hos gynekolog før jeg er 9 uker på vei,og samtidig beholde timen min hos fastlegen min, hvis jeg bestiller , må jeg betale.?
lioness* Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Du kan spørre fastlegen din om hun/han er villig til å gi deg en henvisning til ultralyd ettersom du tidligere har hatt en MA. Hvis du får det er den gratis (muligens med en liten egenandel, men jeg tror ikke det). Det kan være noe ventetid så det er kanskje greit å være litt tidlig ute med å be om henvisningen. Hvis du ikke får henvisning kan du gå akkurat hvor du vil og da må du nok betale for deg. Noen tar ca 600 kr mens andre tar over 1000 så det er litt prisforskjeller. Du kan få time ganske raskt, i hvert fall hvis du bor et sted der det er god dekning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå