Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært hos jordmor som de siste gangene har sagt han ligger fint med hodet ned og er nesten festet. I dag beskrev jeg at jeg kjenner det øverst i magen når han hikker, som om hele kroppen hans blir skjøvet oppover på en måte. Da ble hun litt rar i blikket, og måtte kjenne ekstra grundig en gang til... Hun er fortsatt ganske sikker på at han ligger med hodet ned (som hun sa; hvis ikke har han veldig fast rumpe :-)), men jeg ble naturlig nok bekymret. Har bare en uke igjen til termin...

Så nå lurer jeg på hvordan dere damene kjenner hikking, og selvsagt spesielt om det er noen av dere som vet babyen ligger i hodeleie, men som likevel kjenner hikkingen opp mot ribbeina...

Noen som kan berolige meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du bør kreve å få en ekstra ultralyd med en gang, jeg!

Siden babyen la se med hodet ned har jeg kun kjent hikkingen på en plass, langt nede mot lysken...

Skrevet

Heisann,

Min har lagt i sete helt til i går, og frem til da har jeg bare kjent hikking nederst i magen. Nå har h*n snudd seg, men fremdeles ikket hikket, så vet ikke hvor jeg kommer til å kjenne det nå :)

Lykke til!

Skrevet

I følge jordmor ligger tassen vår i hodeleie og nesten festet (uke34). Jeg følte selv at han snudde seg i tverrleie her om dagen, men han er nå tilbake i det vi tror er hodeleie.

Jeg kjenner hikkingen ned mot underlivet, liksom ned i skjeden. Hvis det er spesielt kraftig kan jeg kjenne det litt ellers i magen også. Har ikke kjent at han hikker ofte, så har ikke så mye erfaring..

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei, og har en i seteleie...

En dag kjenner jeg hikking i lysken, en annen dag under et ribbein.. tror ikke det har noe å si jeg...

Skrevet

Men når det bare er en uke igjen til termin skal ikke babyen ha plass til å flytte seg rundt. Og da bør også hikkingen være et bestemt sted.

Jeg ville ha sjekket ut!

Skrevet

I forrige svangerskap lå babyen med hodet ned hele den siste tiden og da kjente jeg alltid hikking langt nede i magen. Denne gangen lå han først med hodet ned og da kjente jeg det der nede men nå har han snudd seg i seteleie så nå kjenner jeg hikkingen fra navlen min og oppover! I tillegg kjenner jeg mest bevegelse nedover i alle retninger så jeg er ganske sikker på at han fortsatt ligger i seteleie når jeg kjenner det slik!

Jeg ville definitivt få sjekket ut en ekstra gang - kanskje av noen andre enn jordmor? Det var fastlegen min som konstanterte seteleie!

Skrevet

jenta i magen min har ligget i sete hele svangerskapet.. Er nå i uke 36 .. I uke 35 lå hun fortsatt i sete og jeg kjenner som regel hikkingen i lysken min.., og noen ganger nærmest i rumpa mi.. hehe.. Er jo ikke helt umulig at hun har snudd seg for meg.., men ganske sikker på at hun ligger i sete enda pga jeg kan kjenne hodet hennes under ribbena mine.. =)

Skrevet

er i uke 39 og min lille jente har sittet i sete siden uke 36 (fant på å snu seg da...) og har kjent hikking i venstre lyske siden da.

Skrevet

Takk for mange svar, jenter. Her som med alt annet når det gjelder graviditet er det visst ingen fasit :-). Jeg kjenner nesten all bevegelse over navlen, ut på begge sider og opp mot ribbeina mine. Noen ganger som store jordskjelv når det jeg hittil har trodd er rumpa flytter seg nesten fra den ene til den andre siden. Nede kjenner jeg noen ganger som mer "sommerfuglbevegelser", og noen ganger som om han "skrur seg" nedover...

Skal vurdere å få en ekstra sjekk, spesielt hvis jeg kjenner mer oppoverhikking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...