Gå til innhold

OBS.Litt ekle detaljer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite spm,er det noen som vet om avføringen skifter farge når det nærmer seg?Eller om det bare har med hva jeg spiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at fargen har noe med forestående fødsel å gjøre så vil tippe at det har med hva man spiser å gjøre. Sist jeg fødte var det akkurat som jeg ble litt dårlig i magen den dagen og gikk på do maaange ganger....sikkert fordi det presset sånn på nedover.

Skrevet

Fargen på avføringen har sammenheng med hva man spiser og hvilke stoffer kroppen skal kvitte seg med...... Har man lite næring eller det blir mye galle i avføringen blir den gul, spiser man jærn blir den svart/grønn, spiser man mais, kan man se deler av maiskornet siden vi ikke klarer å bryte ned alt maisen består av...... Ekkelt men et faktim.... slik er vi bare..... så er det mange som blir litt dårlige i magen før de skal føde, vet ikke helt hvorfor, men kroppen gjør seg noen forberedende tiltak som er hensiktsmessige heldigvis!! Jeg tror det er mange som synest dette med avføring er litt ekkelt, selv har jeg studert anatomi i 3 år, og synest det er greit å kjenne kroppen sin, jeg følger med nå og da...... det eneste jeg veit som man SKAL kontakte lege for er hvis man har mye blod i avføringen og dette blodet foreksempel har levret seg, det vil si klupet seg eller blitt mørkt på en måte.... men lykke til fremover, følg med hva som kommer ut og spør lege hvis du bekymrer deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...