Gå til innhold

Noen som har vært hos kiropraktor med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga mage, kolikk eller KISS eller noe?

Hva gjør de? For de manipulerer vel ikke som hos voksne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke vært hos kiropraktor, men manuell terapaut p.g.a. kiss.

Ho knaka og trykka og "vrengte" på han. Det knaka skikkelig altså. Men det funka :)

Og var bare 1 gang han gråt, men tror mer det var fordi han ble holdt fast

Skrevet

Ja, pga kollik. Han bare klemte litt og strakk litt her og der. Ikke sånn som på voksne nei hvor dem nesten hopper oppå ryggen til folk for å knekke den opp.

Hvor effektivt det var er jeg usikker på, tror mer han vokste det av seg enn at det var det han gjorde som hjalp.

Skrevet

vi var hos kiropraktor for kolikk når han var 2 mnd. han trykkte og masserte litt overalt, tromma litt med et slags apparat på ryggen eller nakken. masserte magen for å få ut luft. mye bøy og tøy egentlig.

Skrevet

Ja, var hos kiropraktor med minsta da hun var ca. 8 uker pga kolikk. Hadde en viss effekt.

Skrevet

var der en gang for kolikk. han bare trykka et sted inni munnen hennes, som gjorde litt vondt og så var han ferdig. hun ble bra innen 2 dager (hun måtte få prompa ut luften først) han sa han heller aldri hadde opplevd at noen måtte komme tilbake. det var bare engangsbehandling liksom. men han var spesialist i pediatri og kolikk, så han drev stort sett nesten bare med babyer tror jeg. jeg er veldig fornøyd i hvertfall. egentlig for godt til og være sant. hehe

Skrevet

Jeg var hos osteopat med vesla da hun var fire uker. Jeg trodde hun kanskje hadde kollikksmerter. Hun bøyde og tøye på henne, trykket på et punkt dypt i magen hennes, det var vondt når hun trykket så hun satte i et hyl, men da hun slapp opp trykket, ble vesla helt avslappet og sovnet.

Jeg ville uten tvil gjort det igjen!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Ja, vi tok med sønnen vår til kiropraktor da han hadde kolikk. Kiropraktoren hånderte lillegutt på en fantastisk måte, og vi opplevde det ikke som trasig. Han manipulerte og masserte, var ikke brutal. Det satte i allefall fart på rapinga til junior:-)

Skrevet

Vi går til kiropraktor med vår på 3 1/2 mnd nå, pga kiss. De trykker ikke hardere enn du kan trykke på øyet ditt. Lillemannen vår skriker litt, men det er jo pga at han er øm i nakken der låsningen sitter. Var til behandling i dag også, og da fant de en låsning nederst i ryggen. Og den var nok ikke helt god den heller. Men får satse på at han blir bedre snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...