Gå til innhold

:(( Altinn.no.... Foreløbig beregnet restskatt... 21 000,- :(( Faens!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gråte ennå, jeg var og sjekket min der tidligere i dag. Det var vel bare minstefradarget som var ført på:-)

Vet ikke om det gjelder din. Men jeg har både gjeldsrenter og foreldrefradrag som skal inn der:-)

Skrevet

Auda, den er kjip! Hadde restskatt på 15 000,- en gang....begynte å grine og ringte kjæresten min og sa at nå var ikke tida for å gå fra meg, haha! Hadde bare deltidsjobb på den tida, så 15 000,- var utrolig mye for meg...

Skrevet

Ja men er det ikke bare en kortversjon av selve selvangivelsen som ligger på altinn da?

Dvs at resten står på de papirene vi får.... :((

*Snufs* jeg har alltid fått masse igjen ! Og denne gangen, når vi virkelig trenger pengene... nei da får jeg en smell som virkelig synger! :((

21 734,-.... Og det er uten renter... GOD DAMN!

Skrevet

hvor kan man sjekke dette?

jeg vil også se...

Skrevet

Står det minus foran summen??? Det står foreløbig beregnet restskatt hos meg også, og jeg får igjen. 15233 kroner.

Skrevet

Tja.... nå skal jeg ikke si det 100% før jeg får papirutgaven:-)

Men det er rart at du får baksmell om du pleier å få igjen, går du kraftig opp i lønn bruker jo lønningskontoret og justere dette.

Dessuten har jo renten vært forholdsvis høy i 2008, så har du gjeld på noe, burde du heller få igjen, enn å betale tilbake.

Og om ikke du har endret skatten din fra tidligere, så vil jeg synes det er rart å få baksmell på 21 000,- (ups... nesten 22 000,-)

Enten har du tilbakebetalt all gjeld, eller så har du gått opp vesentlig i lønn, eller så er det skattekortet ditt som ikke står i forhold til noe av dette.

Vi krysser fingrene for at det ikke stemmer med så stor baksmell.

Skrevet

Dersom det står restskatt er du vel skyldig skatt, trenger ikke stå minus foran. Dersom du får igjen står det skatt til gode...

Skrevet

Denne var til mammantilskatten..

Skrevet

Nei men restskatt er jo RESTskatt.

Hadde det stått skatt tilgode eller noe skulle jeg heller jublet, men restskatt er jo at jeg må tilbakebetale med eller uten - eller?

Jeg hadde jo mammaperm i fjor jo, så gikk heller ned i lønn :((

Sørens.... Null ferie på oss i år, får bare jobbe jeg istedet! argh..

Skrevet

Hmm da er det enda mer merkelig....

Ville pustet rolig inntil du mottar papirutgaven og har ført på alle evt. fradrag. Er det fortsatt 21-22 000,- i minus da, ja da kan du gråte:-))

Hvis du hadde mammaperm i fjor og gikk ned i lønn, så må jo noen som trekker deg i skatt ha bommet alvorlig....

Skrevet

Det ble smell her også. Samboeren fikk restskatt på nesten 18 000, og jeg fikk restskatt på 1100 kroner. Jeg har lagt til barnehagefradrag og reisefradrag og ender vel opp på 5-6000 kroner i pluss.

Men skjønner ikke hvorfor det er så stor forskjell fra i fjor. Da fikk jeg igjen over 20 000 kroner. Hadde samme lønn og gjeld og skattetrekk, forskjellen er at jeg har jobbet 80 % fra juli 2008 og ut året. Men at det skulle få negativt utslag på skatten skjønner jeg ikke....

Uansett blir det ikke den ferieturen vi hadde sett for oss heller, men men...

Skrevet

Mammatilskatten ... står det "foreløpig beregnet RESTSKATT" må du betale!

Står det "foreløpig beregnet skatt TILGODE" får du igjen.

Skrevet

Ja skjønner ikke jeg heller... Fikk 16 000,- ifjor og 46 000,- året før...

Men jeg har vært i mammaperm 3 ganger i løpet av 6,5 år nå så kanskje ikke lett å beregne ut skatten min.

Men nå gikk vi virkelig på en smell ja ://

*sukk*

Får håpe på fint vær i sommer da! :)) Så får mannen være hjemme med kidza, og jeg råtne på jobb :((

Skrevet

La oss få høre hvis det blir endringer på papirutgaven da:-)

Skrevet

Ja jeg håååååååper at dem har glemt å ta med gjeld og bhg! hehe.... xxxXXXxxxXXXxxx krysser alt som krysses kan !!!

Skrevet

Fra i dag av ligger selvangivelsen på skatteetaten.no, hvor du kan se alle tall, og gjøre endringer. Selv om du ikke har fått den i posten :-)

Skrevet

Ja jeg som tuller selvfølgelig... :-) :-) Men fatter det ikke. jeg har alltid fått igjen masse på skatten, og nå som jeg har hatt perm i nesten hele 2008 får jeg masse restskatt... OMG

Skrevet

Vet ikke om det er gjeldende overalt, men jeg har fått restskatt to ganger, og begge gangene har jeg vært i mammapermisjon. Jeg har da fått utbetalt lønn direkte i fra nav og ikke fra arbeidsgiver.

Av en eller annen grunn så klarer ikke nav å regne ut riktig skattetrekk hos meg når jeg er i permisjon. Har til og med tilbudt dem skattekortet mitt - men nei.... men så har jeg vært klar over forholdene når ligningen har kommet. Og heldigvis har mannen min til gjengjeld fått tilgode de årene jeg har gått på en smell.....

Du får gå igjennom å sjekke om alt du muligens kan trekke fra, for å prøve å redusere beløpet. Ikke noe hyggelig nei!

Skrevet

Så på skattetaten nå... Alt ser ut til å stemme ganske bra... :((

Eneste at jeg lå inn huslånet, det står sikkert på mannen min.

Får levere den når vi ser hvordan han ligger an.

:((

Skrevet

Noen som aner ca hvor mye man kan få fra da, om man har ett huslån på ca 1 550 000,- ???? :P

Skrevet

Du må sjekke nettbanken for årsoppgaven, og se hvor mye gjeldsrenter du kan trekke fra. Vi har lån på 2.1 mill og gjeldsrentene vi fikk fradrag for var 177 000,- ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...