Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Om man har en MA som ikke blir oppdaget (feks ved UL tidlig i svangerskapet), blir embryoet bare liggende der da? Til det blir oppdaget på ordinær UL? Er det ikke slik at kroppen merker det er noe feil og støter det fra seg? Synes det er så skummelt ... har jo lest om mange som har masse symptomer på graviditet og tror alt er bra, men kommer på tidlig UL og da er det ikke liv der. Tenker på om de dette gjelder ikke hadde dratt på tidlig UL. Hadde det da ikke blitt oppdaget før ordinær UL?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 På et eller annet tidspunkt vil nok kroppen reagere og støte det ut tror jeg. Derfor tror jeg det er mange SA som egentlig var MA i lang tid før kroppen tok affære selv. Det er jo egentlig grusomt å tro at alt er bra i 4 måneder for så å få vite at det gikk skeis flere måneder siden. Det kan jo skje... Noen sier at en vil jo merke om magen vokser, men for en førstegangs som ikke vet hva en skal forvente så er det ikke sikkert at man merker noe unormalt. Jeg hadde nesten ingen graviditetssymptomer, ikke kvalm eller noe. Så jeg merket ingenting. Kom glad til ul og fikk sjokkbeskjeden. Er glad for at jeg ved feil hadde fått ul i uke 16. Men i ettertid så tenker jeg jo at magen burde jo kanskje ha vokst mer akkurat de ukene enn den gjorde og at jeg burde ha merket det slik. Jeg visste ikke akkurat når magen skulle begynne å vokse skikkelig... Så om jeg hadde blitt innkalt til ul i uke 19 så hadde jo jeg gått 3 uker til... Huff, så fælt. Ja til tidlig ul!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Huff, stakkars deg. Høres virkelig ikke ut som en hyggelig opplevelse. Som du sier er det jo ikke så lett for en førstegangsgravid å vite at magen kanskje skulle vokst mer osv. Og det er veldig individuelt det også, hvor mye magen vokser. Jeg tenker også at mange SA kanskje er MA, bare at den ikke er oppdaget og at det derfor blir en SA. Men uke 16 (som hos deg) er jo ganske langt ut i svangerskap da.. utrolig at kroppen ikke merker noe før det. Helt enig med deg, ja til tidlig UL!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå