Gå til innhold

Gynekologisk ultralyd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har vert på det?skal p.g.a hjertefeil i fam...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener innvendig ultralyd, så har jeg vært på det en gang for lenge siden. Ikke noe særlig behagelig.

Skrevet

jeg var på innvending ultralyd i høst for de ville sjekke etter myomer.

Syns det var helt ok jeg.. Var ikke vondt eller ubehagelig for meg hvertfall.

Det verste med hele greia var at jeg måtte sitte på venterommet sammen med alle andre kun iført sånn sykehusnattkjole med åpning bak. Var jo helt umulig å ikke vise rompa mi da jeg reiste meg opp...Men ellers så var det egentlig helt greit..

Skrevet

Hei.

Jeg tok innvendig ul i uke 8, viss det var en innvendig ul du tenker på. Ikke noe vondt, bare en slapper av:) Jeg tok det innvendig pga at embryoet er så lite så tidlig. Såg både hjertet med hjertekamre og perlesnoren (ryggraden).

Skrevet

Jeg har vært på det to ganger og det er ikke noe å grue seg til!!! Du får sett babyen din, så gled deg heller!! :))

Skrevet

Har vært på det i hvert fall tjue ganger siste året. Assistert befruktning er litt slitsomt sånn sett. Var på min tredje ul i svangerskapet i dag, fremdeles vaginal ultralyd.

Det er helt greit. Artig å se krabaten tidlig, begynner å ligne et menneske fra sånn rundt uke åtte. Er tretten uker i morgen, og i dag så vi både armer og bein og litt ansiktstrekk og fingre.

Skrevet

jepp, har vært på det i alle tre svangerskap, dette svangerskapet annenhver uke pga diverse komplikasjoner.

ikke ubehagelig, og som en helt normal gyn. undersøkelse, bortsett fra at du også får sett lille på en skjerm da, så noe mer moro, kan du si!

du kan føle litt ubehag ala mensmurringer etter undersøkelsen, fordi de har dyttet proben rundt oppi deg, og du kan oppleve å blø noen dråper friskt blod i døgnet etterpå, men det er ufarlig.

Skrevet

har vært på invendig ultralyd en rekke ganger. Ikke ubehagelig i det hele tatt:)

Skrevet

Merkelig at du måtte sitte i den habitten og vise rumpa di til alle må jeg si :)

Jeg fikk innvendig UL igår grunnet celleprøve - var litt rart bare, men ikke vondt. bare en litt hmm... hva skal jeg si... (en stor dildo-lignende ting som skal opp i skjeden) helt ufarlig og veldig stas og se babyen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...