Gå til innhold

Allergi og medisiner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan ta Zyrtec når man er gravid? Sliter sånn med symptomer på allergi nå. Er svimmel, ør og tett i hele systemet... He,he... har ikke tatt en paraset hele svangerskapet,så vil ikke ta hvis det er farlig for babyen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte begynne på nye allergimedisiner da jeg ble gravid. Fikk beskjed om at det kun var Polaramin som var trygge, og de blir jeg helt vanvittig trøtt av:( Men kan hende det er forskjellige legemeninger om dette...

Skrevet

dette sto det på felleskatalogen.no;

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Utilstrekkelig erfaring. Fordelen ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko.

Så hvis det finnes et medikament som er trygt å bruke under graviditet ville jeg nok heller ha valgt det!

Skrevet

Ser nå på felleskatalogen.no at Polaramin er et utgått preparat fra og med 2009. Og det har ikke kommet noen erstatning for det. Så da er det ikke godt å vite hva du kan bruke...

Skrevet

Legen min sier at man ikke kan ta allergitabletter, men jeg har fått bruke nasonex.. Så sa hun at man også kunne bruke øyedråper, men vet ikke hvilke..

Skrevet

Jeg har brukt Polaramin hele svangerskapet, har fungert kjempebra for meg.

Skrevet

Jeg sliter med atma - allergi og har prøvd å holde med unna medisiner hele svangerskapet, men nå går det ikke lenger. Får ikke lov av legen å ta allergitabletter, men har fått lomudal inhalasjon og nesespray. Fungerer ikke like bra som det jeg er vant til å ta, men hjelper mot den verste tettheten. Er jo ganske tungt å puste nå fra før av i grunn (er 34+3)

Skrevet

Takk for mange svar. Har bare halvannen uke igjen til fødsel og skal klare meg uten zyrtec fram til det. Skyller nesen med nesehorn flere ganger for dagen og det hjelper litt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...