Meg + 2 prinsesser Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Nå har vi hatt ringene våre i ca 3-4 uker, og de har blitt så stygge. Begge ringene er fulle av riper, og ser mer matte ut enn helt blanke. Hadde vi hatt de i 3-4 år kan jeg skjønne det. Vi fikk ingen informasjon om dette da vi kjøpte de, og ikke visste vi at de kom til å bli seende sånn ut etter så kort tid. Vi bruker de heller ikke hele dagen, samboeren har den ikke på på jobb, og jeg tar den ofte av meg da jeg er hjemme, fordi det enda er litt uvant med ring.. Da vi ikke bruker de ligger de i etuiet vi fikk med. Kan jeg klage, har jeg noen rettigheter her? Ringene kostet jo en del tusen, og planen var også å bruke de ringene som gifteringer, men nå er jeg i tvil..
Silja FullFres McQueen Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Hmm, jeg har ikke sånn superpeil på ringer altså, men våre er like fine etter fire år... Eller, noen riper er det jo.. Eller, nei.. Når jeg ser etter, så er det faktisk ikke det... Men man ser at de er brukt da... Jeg synes du kan gå tilbake til butikken, vise de ringene, og klage.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2009 Ja, kanskje jeg får gjøre det.. De er skikkelig ripete altså, litt synd:/ Butikken er en halvtimes tid herifra, kanskje jeg kan ringe inn også, og evt dra inn og vise de en dag det passer.. Noen andre med ringer i hvitt gull? Hvordan ser de ut?
stratosen_er mamma_ Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 vi har i hvitt gull, min er finere enn mannen min sin mn d er fordi jg ikke kan bruke min på jobb.. han pussa oppatt sin ring til bryllupet, da så den som ny ut...synes min er pen enda, kan ikke si at jg ser noen riper... synes du kan klage viss de ser så ille ut... våre ringer kostet forresten 9000,- så d er kvalitet og de er ganske tykke...vet ikke om d har noe å si men.... lykke til
Meg + 2 prinsesser Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2009 De vi har er 5mm brede, og ganske tykke. Mannen her bruker heller ikke sin på jobb, og heller ikke da han driver med andre ting (som skruing osv), så jeg kan liksom ikke skjønne.. Jeg bruker min på jobb, men der sitter jeg for det meste på dataen, så det kan jo ikke være det heller liksom. Våre kosta nesten 6000 kr, så jeg hadde jo håpa de holdt seg litt bedre enn det her:/
Meg + 2 prinsesser Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2009 Noen fler med ringer i hvitt gull her som kan fortelle meg litt om hvordan de holder seg?
hysterika Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Vi har hatt våre i 13 år, så jeg har litt erfaring :-) I begynnelsen blir ringene fort stygge. Man legger merke til hver ny ripe, jeg husker ta jeg ble helt fortvila. Men etter hvert blir det så mange riper, og ringen får liksom en egen patina (omtrent som gammelt, velbrukt søvbestikk), og da legger man ikke merke til ripene lenger. Men hvis jeg ser nøye på den, ser jeg at den er full av bittesmå riper. Den skal bare være sånn.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2009 Takk for svar! Har deres blitt gule med årene? Venninnen min sin har blitt veldig gul etter bare 4 år.. På ringene våre er det ikke småriper heller, de er ganske store. Men vi har litt brede ringer også da, så de synes vel bedre.
~sjiraff~ Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har forlovelsesring i hvittgull. Den er vel 5-6 mm tykk. Mønstrete foran, men et stykke bak som er helt. Og da jeg titter nærmere er det faktisk en del riper på den, og den har vært i bruk i snart 8 mnd. Kan fint forestille meg at det ikke er spesielt pent om den hadde vært hel hele veien.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2009 Det er nettopp det våre er, ahh! Blitt litt irritert. vet omnoen som har kalget, da sa de i butikken at de skal informere om at de ringene blir fort ripete, noe vi ikke har blitt. Da hadde jeg nok tenkt på andre alternativer. Ingen er veldig interessert i ringer som blir sååå stygge etter så kort tid:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå