Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Hei=) jeg har vært sammen med han i noen mnd, og han har akkurat fått ny leilighet som jeg vurderer å flytte inn i sammen med han. lurer da på hvordan det fungerer... har overgangsstønad og det som hører med. Hva skjer med dette om jeg flytter inn med han? Vi går begge på kurs, og har ikke akkurat masse penger... Må jo klare det økonomiske oppi alt håper noen kan hjelpe meg =)
winneboo Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Du beholder alle stønadene dine i 12 mnd Har du bostøtte så kan det hende at denne faller bort. Du må hvertfall si fra om at du har fått samboer og oppgi hans inntekt.
Singelmamma og banden Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Som det sies beholder du alle stønadene, i 12 mnd, eller til dere gifter dere eller får felles barn før det har gått 12 mnd. Unntak er bostøtte som det nevnes, samt at du beholder skatteklasse 2 til dere gifter dere eller får felles barn, men er du "bare" samboer beholder du i alle fall den ;-) Lykke til, akkurat flyttet sammen med min kjære jeg også, aldri hatt det så bra før jeg :-) Økonomien klarer dere nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå